هفتمین یادواره شهیدان موحد دانش و شهدای مدافع حرم، یادبود عملیات والفجر۲ با سخنرانی سردار کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله در سالن رشادی پادگان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۷۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، محمد اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه حضرت ثارالله(ع) در سخنرانی هفتمین یادواره شهیدان علی موحد دانش و محمدرضا موحد دانش، اظهار داشت: شهیدان بزرگوار موحد دانش بسیار مورد احترام اند چرا که از رشادت ها و ایثارگری های والایی برخوردار بودند. باید به مادر بزرگوار و پدر گرانقدر این شهیدان والا مقام درود فرستاد که با تربیت شایسته و لقمه حلال، چنین فرزندان سرافرازی را تقدیم نظام اسلامی کردند.

وی درخصوص ویژگی های اخلاقی شهید علی موحد دانش ابراز داشت: شهید علی موحد دانش اخلاق بسیار نیکو و شوخ طبعی داشتند و همواره شاد بودند. حتی در آن موقع که پس از پرتاب نارنجک دست شان را از دست داده بودند. در عملیات آزاد سازی سنندج بنده حضور داشتم و با چشمان خودم دیدم که حاج علی موحد دانش چه حماسه ای آفرید.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله، تصریح کرد: این روحیه جهادی ایشان مثال زدنی بود. بایستی روحیه جهادی را در همه زمینه ها الگوی فعالیت مان قرار دهیم. اینکه حضرت آقا می فرمایند روحیه جهادی وانقلابی خیلی جای حرف دارد، حتی اگر در اقتصاد روحیه جهادی داشته باشیم خیلی بیشتر از این می توانیم موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات «بازی دراز» با اینکه در آن منطقه جاده ای وجود نداشت و حمل مهمات و خروج مجروحین و پشتیبانی با مشکلات فراوان روبرو بود ولیکن بچه های رزمنده همچون برادران موحد دانش، حاج احمد متوسلیان و ده ها نام آور غیور دیگر توانستند با این همه سختی با دشمن مقابله کنند و حتی تعدادی هم اسیر گرفتند.

سردار کوثری ادامه داد: شهیدان موحد دانش با نیروهایی تحت فرماندهی شان با مهربانی رفتار می کردند چرا که آن ها شاگردان مکتب علی بن ابیطالب(ع) بودند و این یکی از خصوصیت های بارز شهیدان موحد دانش بود. ما اگر همیشه چنین الگوهایی را برای خود انتخاب کنیم بدون شک موفق خواهیم شد.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله ابراز داشت: جوانان ما باید روحیه ای همانند روحیه شهید علی موحد دانش داشته باشند چرا که این شهید بعد از اینکه فرمانده تیپ سیدالشهدا(ع) شدند با وجود اینکه سن شان خیلی کم بود و یک دست خود را نیز در عملیات های قبل از دست داده بودند با قدرت و انگیزه بالا در صحنه حضور داشتند. 

حقیقتا این جوان خودش را ساخته بود، تزکیه کرده بود با اینکه جوان بود اما انگیزه الهی به تمام معنایی داشت و لذا مصمم و محکم در مقابل دشمن ایستادگی می کرد به گونه ای که وقتی قدم برمی داشت تمام ابّهت جبهه ها را در راه رفتنش می شد دید، گویا فردی ۵۰/۶۰ ساله بود.

سردار کوثری در پایان خاطرنشان کرد: چنین انسان هایی که در مکتب ائمه ی اطهار علیهم السلام بزرگ شده اند، محور کارشان ولی امر و امام (ره) بود. این یک تعصب بی حساب کتاب نیست، بلکه کاملا مبتنی بر منطق است. اینان ساده زیستی را سر لوحه زندگی خود قرار دادند زیرا امام وقتی به رهبری رسیدند ساده تر از همیشه بودند و یا امام خامنه ای «مدظله العالی» وقتی به رهبری رسیدند ساده تر از آنچه که فکر می کنید زندگی می  کنند. 

این جوانان، ولی امر خود را خوب شناخته بودند. چرا وقتی امام (ره) فرمودند: «جنگ در راس امور قرار دارد» تمام جوانان به خط شدند؟ چون امام و ولی خود را قبول داشتند و می دانستد که دفاع از اوامر رهبر از اوجب واجبات است و الّا نه امام(ره) از جنگ خوششان می آمد نه رزمندگان لذا ما باید نام و یاد شهیدان را زنده نگه داریم و به راه و روش آن ها عمل کنیم. این راه و مسیر شهداست که امروزه به عنوان الگوی جوانانی شده که در جبهه های مقاومت مقابل زورگویان عالم ایستادگی می کنند. 

ارسال نظرات