حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین روز چهارشنبه نهم مرداد ماه از شعب احمدآباد، فردوسی و بلوار معلم بانک در شهر مشهد بازدید به عمل آورد.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۵۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این بازدید تهرانفر که عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی، جاوید مدیر امور حوزه مدیریت و سرپرست اداره روابط عمومی و تبلیغات، و برزنونی مدیر امور شعب وی را همراهی می‌کردند، با مسئولان و کارکنان این شعب دیدار کرد و در جریان امور جاری آنها قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این بازدید مدیرعامل و هیأت همراه، عملکرد این شعب را به لحاظ وضعیت منابع و مصارف، اعتبارات و تسهیلات، مطالبات غیرجاری، ضمانت‌نامه‌ها، امور ارزی و سایر آمارهای مربوطه مورد بررسی قرار دادند.

بازدید از شعبه احمدآباد

مدیرعامل و هیات همراه در ابتدای این بازدید از شعبه احمدآباد بازدید کردند.

شعبه احمدآباد

محمد شکوه سرنوازی رئیس این شعبه با خوشامدگویی به مدیرعامل و هیات همراه، بازدید از شعب شهرستان را مایه دلگرمی و افزایش انگیزه کاری عنوان کرد و گفت: بازدید مدیران ارشد از شعب شهرستان و آشنایی آنان با همکاران این شعب، همواره در خاطر آنان باقی ‌خواهد ماند.

شکوه سرنوازی در ادامه این بازدید مسائل و موارد مربوط به شعبه احمدآباد در بخش‌های مختلف را با مدیرعامل و هیات همراه مطرح کرد و راهکارهای لازم برای بهبود و حل برخی موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازدید از شعبه فردوسی

در ادامه این بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد بانک از شعبه بلوار معلم در شهر مشهد بازدید به عمل آوردند.

شعبه فردوسی مشهد

شکوفه آقارضی رئیس شعبه فردوسی، ضمن خیرمقدم به مدیران بانک تصریح کرد: کارکنان شعب بانک در شهرستان‌ها از مدیران ارشد بانک انتظار دارند که این بازدیدها تدوام داشته باشد و به صورت دوره‌ای و منظم ادامه پیدا کند، تا مسائل مربوط به شعب به صورت حضوری با مدیران ارشد بانک مطرح شود.

آقارضی همچنین پیشنهادها و درخواست‌های خود و همکاران شعبه را با تهرانفر و سایر مدیران عالی بانک مطرح کرد و آنان و راهکارهای لازم را در موارد مطرح شده ارائه کردند.

بازدید از شعبه بلوار معلم

تهرانفر و هیات همراه در ادامه این بازدید از شعبه بلوار معلم بانک بازدید به عمل آوردند.

شعبه بلوار معلم

محمدرضا پریدار رئیس شعبه بلوار معلم با عرض خیرمقدم به تهرانفر مدیرعامل بانک، توضیحاتی در خصوص عملکرد شعبه مطرح کرد و مسائل و موارد مرتبط با شعبه را با مدیرعامل و هیات همراه مطرح کرد.

گفتنی است در پایان این بازدیدها مدیرعامل و هیات همراه از شعبه جدیدالاحداث سجاد بازدید کردند و از نزدیک در جریان جزئیات شعبه جدید بانک قرار گرفتند.

توسعه سبد اعطایی تسهیلات خرد

تهرانفر در خصوص افزایش مطالبات معوق در سیستم بانکی خاطرنشان کرد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر، نسبت مطالبات معوق به‌ کل تسهیلات پرداختی، روندی رو به رشد داشته که این مسئله برای نظام بانکی و همچنین اقتصاد کشور آسیب و معضلی بسیار جدی است.

مدیرعامل بانک کارآفرین در بخش دیگری از سخنانش گفت: فقدان سیستم اعتبارسنجی مناسب و در نتیجه آن عدم پرداخت ریسک اعتباری مشتریان، زمان‌بر بودن اقدامات قانونی بر روی وثایق رهنی، عدم نظارت مستمر بر نحوه مصرف تسهیلات و پیگیری پرونده‌های مطالبات معوق، و و اشکالات موجود در برخی قوانین و مقررات در این خصوص، از جمله مواردی است که موجب می‌شود مطالبات معوق در بانک رو به افزایش باشد.

وی عوامل مرتبط با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور را بر افزایش مطالبات معوق بانک‌ها تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز، واردات بی‌رویه کالا، نگاه دستوری، ساختار اقتصاد دولتی و... از جمله مشکلاتی است که خارج از اراده سیستم بانکی بر این بخش تحمیل می‌شود و مشکلات مطالبات غیرجاری را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل در بخش دیگری از سخنانش در جمع همکاران شعب مشهد با تأکید بر پیگیری پرونده‌های وصول مطالبات تأکید کرد: همکاران مستقر در شعب باید اعتبارسنجی درست و دقیقی از وضعیت مشتریان انجام دهند، زیرا در صورت عدم دقت و اخذ تضامین ناکافی، مشکلاتی برای بانک ایجاد خواهد شد که سالیان زیادی بخش‌های مختلف را درگیر خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: همکاران پرونده‌های مطالبات غیرجاری و مشکوک‌الوصول را به‌دقت و تا حصول نتیجه نهایی دنبال کنند تا بانک حتی‌الامکان ضرر و زیان کمتری را متحمل شود.

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش در جمع کارکنان شعب شهر مشهد، با توجه به در دستور کار قرار گرفتن اعطای تسهیلات خرد به مشتریان خاطرنشان کرد: به‌منظور رفاه حال بیشتر مشتریان و رفع نیازهای مالی آنان و همچنین جذب منابع و سوددهی بیشتر بانک، چندین طرح تسهیلاتی در جمله طرح تندیس، جعاله و... در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طرح‌های تسهیلاتی با توجه به نیاز و فراخور وضعیت مشتریان طراحی و ابلاغ خواهد شد. در صدد هستیم تا پایان سال جاری، طرح‌های بررسی ‌شده مصوب و به شعب ابلاغ شوند.

تهرانفر در این بازدیدها ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران شاغل در شعب، در خصوص مسائل، درخواست‌ها و نظرات همکاران در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که تمامی همکاران با دلسوزی و تعهد کامل و عرق سازمانی پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهند. ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و حتی مشکلات کمک خواهد کرد تا مدیران عالی بانک به صورت مستقیم و از نزدیک در جریان عملکرد تمامی شعب و از جمله شعب شهرستان قرار بگیرند.

وی همچنین افزود: این مسئله به افزایش بهره‌وری و انگیزه کاری همکاران منجر خواهد شد. بنابراین از تمامی همکاران درخواست می‌کنم از طرح و بیان نظرات خود ابایی نداشته باشند، زیرا اعتقاد دارم پیشبرد اهداف هر سازمانی تنها با همت و مشارکت جمعی یکایک کارکنان محقق خواهد شد.

مدیرعامل بانک همچنین تصریح کرد: برخی مسائل و دغدغه‌های همکاران شعب به دلیل مشکلات ساختاری قابل اجرا نیستند یا در حال حاضر و با عنایت به بافت سیاسی-فرهنگی شبکه بانکی، اجرای آنها امکانپذیر نیست. اما در خصوص برخی دیگر از موارد و مسائل مطرح شده، با همکاران اتفاق نظر داریم و با کمک مدیریت‌های ستادی مرتبط، موارد را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توانمندی بالای کارکنان بانک تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی در بانک وجود دارد. ان‌شاءالله با تکیه بر توانمندی، تخصص و کارآیی بالای همکاران، موفقیت بانک را در بخش‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

عبور از بحران با برنامه‌ریزی مناسب

بر اساس این گزارش همچنین مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی با تشکر و تقدیر از تلاش‌های همکاران بانک و به ویژه شعب تصریح کرد: همکاران در تمامی مدیریت‌های ستادی در صدد هستند تا مشکلات موجود در شعب را به حداقل کاهش دهند و نظرات و پیشنهادهای مطرح شده را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین تصریح کرد: تمامی مدیران ارشد بانک نیز بر این مسله واقف هستند که در شرایط موجود، فعالیت در تمامی عرصه‌های اقتصادی و از جمله بانکی سخت و دشوار است؛ اما باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مناسب از این دوران به سلامت عبور کنیم.

در ادامه افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی نیز در جمع همکاران این شعب با تاکید بر آمادگی و استقبال مدیریت ارشد برای دریافت کمک‌های فکری همکاران برای ارتقای عملکرد کلی بانک تصریح کرد: خوشبختانه این دیدگاه در بانک کارآفرین وجود دارد که نظرات و پیشنهادهای سازنده و کاربردی همکاران مورد توجه قرار گرفته و در تصمیم‌گیری‌های بانک مدنظر قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات