مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۳۵ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روز عید قربان در این استان نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۵۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، زینب محمدخانی درخصوص طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه روز عید قربان گفت: ۱۸ اکیپ سیار، ۱۷ اکیپ ثابت و نیروی مرتبط با دامپزشکی در لرستان بر ذبح دام های قربانی در روز عید قربان نظارت خواهند کرد.

وی افزود: دراین طرح ۱۳ نفر ناظر ذبح شرعی در ۹ کشتارگاه حضور خواهند داشت و همچنین ۱۳ نفر دامپزشک، ۲۵ نفر بازرس بهداشتی گوشت از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ عصر در اجرای این طرح فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیش گیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه ریزی و مکاتبات لازم با دستگاههای ذی ربط صورت گرفته که امیدواریم با اقدامات انجام شده به بهترین شکل امر نظارت بر ذبح دامهای نذری اجرا شود.

محمدخانی با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف بایستی به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، گفت: نگهداری گوشت تازه در یخچال فعل انتقال عوامل بیماری زا را به حداقل می رساند؛ لذا از هم استانی های عزیز خواستاریم با مراجعه به کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان و یا مراکز کشتار اضطراری در سطح استان، نسبت به کشتار دام نذری خود با نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

ارسال نظرات