مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 7 هزار اقامت در واحدهای بوم‌گردی استان ثبت شده و این اقامت‌ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۲۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جلیل جباری در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه‌های استان خواهد داشت و بازتاب ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی توسط رسانه‌ها نقش فراوانی در این موضوع دارد.

وی با ابراز خرسندی از ثبت ملی رویداد شمس تبریزی در خوی، تصریح کرد: این همایش شمس تبریزی در دو بخش، همایش علمی بین‌المللی از ۲۳ تا ۲۸ مرداد و بخش دوم جشنواره آوا و نواهای در مهر ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین جشنواره ملی گردشگری با استقبال بسیار مطلوبی همراه بوده است، افزود: برای تغییر ذائقه مردم شهرهای مختلف کشور که بیشتر، شهرهای شمالی و مرکزی کشور مثل اصفهان و شیراز را برای گردشگری انتخاب می‌کنند، هدف اداره کل میراث فرهنگی، جذب این گردشگران به سمت غرب کشور است.

وی تصریح کرد: غرب کشور با داشتن طبیعت بکر، هم‌مرزی با کشورهای مختلف، گردشگری سلامت و آثار فراوان تاریخی ثبت شده، ظرفیت فراوانی دارد.

جباری از حمایت سرمایه‌گزاری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: این حمایت از طریق صندوق توسعه ملی انجام شده و سرمایه‌گزاران وام سرمایه‌گزاری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری که مورد تاکید استاندار آذربایجان‌غربی است، بیان کرد: در این جشنواره، تاکنون ۱۶ استان برای شرکت اعلام حضور کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌‌های مهمی که در جشنواره ملی گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد، توجه به بوم‌گردی و طبیعت‌گردی است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 7 هزار اقامت در واحدهای بوم‌گردی استان ثبت شده و این اقامت‌ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که در سال گذشته این تعداد بسیار ناچیز بود.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره ملی گردشگری، چادرهای عشایری برپا شده و به زندگی عشایری نیز اشاره می‌شود، اظهار کرد: در این رابطه، پنج گروه عشایری از استان در این جشنواره حضور می‌یابند.

جباری گفت: همچنین در این جشنواره، گروه‌های هنری، آیینی و فرهنگی از استان‌های مختلف حضور یافته و ضمن معرفی نخستین موزه کودک استان، به گردشگری سلامت نیز توجه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گزاری در مهر امسال در ارومیه اظهار کرد: در این همایش، ۳۰ بسته سرمایه‌گزاری گردشگری به سرمایه‌گزاران برای جذب سرمایه‌ ارائه می‌شود.

جباری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دریاچه ارومیه، تصریح کرد: باید حداقل زیرساخت و امکانات برای گردشگران در دریاچه ارومیه فراهم شده و در آینده نزدیک، در محور شهید کلانتری، توسط وزارت راه و شهرسازی سرویس‌های بهداشتی و وسایل رفاهی ایجاد می‌شود.

وی افزود: در محور روستای گورچین‌قلعه نیز با کمک میراث فرهنگی و فرمانداری ارومیه، زیرساخت‌های گردشگری در آنجا ایجاد شده و حتی کمپین گردشگری آن نیز توسعه می‌یابد و از سوی دیگر ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و دوش حمام نیز در حال ساخت بوده که هم‌اکنون در مرحله اسکلت‌بندی قرار دارد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات