موسسه "یاران سبز موعود" استان گیلان پس از ۱۰ سال فعالیت در حوزه فرهنگی و تربیتی با حکم تخلیه اداره کل آموزش و پرورش مواجه شده و این امر آینده فعالیت این مجموعه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۱۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، موسسه "یاران سبز موعود" از جمله مراکز فعال فرهنگی و تربیتی استان گیلان بوده که دارای سابقه ۱۰ ساله فعالیت در این حوزه است.

این موسسه سالانه قریب به ۴۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان استان گیلان را تحت آموزش‌های فرهنگی و تربیتی قرار داده و در مدت ۱۰ سال بیش از هزاران جوانان و نوجوان گیلانی را با معارف اسلامی آشنا کرده است.

در روز‌های اخیر این مجموعه با حکم تخلیه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان مواجه شده و بنا بر این حکم تخلیه باید ساختمان موسسه را تخریب و زمین را تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه با این اداره کل تحویل دهد.

این اتفاق نگرانی و واکنش بسیاری از فعالان فرهنگی و تربیت استان گیلان را به همراه داشته، زیرا در صورت اجرای این حکم، آینده موسسه "یاران سبز موعود" در هاله‌ای ابهام فرو می‌رود.

قائم مقام موسسه یاران سبز موعود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرده است که این مجموعه به محیطی مخروبه تبدیل شده گفت: این ادعا صحیح نبوده و مجموعه در ابتدای سال ۹۸ بازسازی شده است.

حجت‌الاسلام محمد حسن‌زاده با بیان اینکه اختلافات موجود میان این مجموعه و آموزش و پرورش از زمان مدیرکل سابق این اداره آغاز شده است افزود: در صورت اجرای این حکم تخلیه، موسسه یاران سبز موعود تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمین موسسه یاران سبز موعود به صورت تعاملی توسط آموزش و پرورش گیلان در اختیار این مجموعه قرار داده شده بود افزود: این اداره کل به ما اجازه نمی‌دهد تا در مدارس فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی انجام دهیم و همچنین اجازه جذب دانش‌آموزان در مدارس را به ما نمی‌دهد.

در ادامه تهیه این گزارش با نادر جهان‌آرای، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان گیلان تماس گرفتیم که وی پاسخ به سوالات ما را به رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان واگذار کرد.

مجید علیپور با اعلام اینکه محل فعلی موسسه "یاران سبز موعود" در سال تحصیلی ۸۸-۸۹ و در قراردادی سه ماهه به این مجموعه واگذار شد افزود: پس از پایان مهلت این قرارداد برای پس گرفتن زمین اقدام کردیم، اما با وساطت استاندار وقت این کار انجام نشد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر این اداره کل ملک مورد نظر را برای توسعه درمانگاه فرهنگیان نیاز دارد گفت: ما تابع قانون هستیم و هدف ما نیز اجرای دستور قانون است.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش گیلان با کمبود فضا مواجه است اظهار داشت: این کمبود فضا در شهر‌های تالش و رشت بیشتر است.

به گزارش بسیج، قطعا در شرایط کنونی که دشمنان اسلام و انقلاب امام تلاش خود را برای نفوذ فرهنگی در میان جوانان ایرانی به کار گرفته‌اند، لزوم حمایت از موسسات فرهنگی و تربیتی بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود.

تعطیل شدن مجموعه‌هایی مانند موسسه "یاران سبز موعود" استان گیلان سبب می‌شود تا نفوذ فرهنگی دشمنان با سرعت بیشتری انجام شود و باتوجه به تلاش دشمن برای اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس ایران، نوجوانان را با خطر جدی مواجه می‌کند.

اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در صورتی که به ملک فعلی موسسه "یاران سبز موعود" نیاز دارد می‌تواند با در اختیار گذاشتن محلی دیگر و تعامل با اعضای این مجموعه نه تنها از تعطیلی این موسسه جلوگیری کند بلکه به وظیفه خود در حوزه پرورشی نیز عمل کند.

ضعف عملکردی در حوزه پرورشی توسط وزارت آموزش و پرورش از جمله مشکلاتی است که در سال‌های اخیر مشهود بوده و پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس و برخی اقدامات که در صورت لزوم به آن‌ها اشاره خواهد بخشی از این معضلات است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات