امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم تلاش در جهت اصلاح مشکلات کشور گفت: ناامیدی سم است و وجود مشکلات نباید جوانان و نخبگان ما را ناامید کند و از ادامه مسیر عزت و عظمت متوقف کند.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۰۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (علیه‌السلام) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌ای از زندگی آن حضرت پرداخت و گفت: تبلور شخصیت آن حضرت در ترویج علم‌آموزی، حلم و بردباری، کار و تلاش است.
وی با اشاره به در پیش بودن عید قربان گفت: در دین ما سفارش شده است به اینکه انسان قربانی کند و طعام بدهد. این اطعام در قرآن را مرور کنید نزدیک به ده بار تکرار شده است. امسال تصمیم گرفته‌شده است که اگر مردم و خیرین همکاری کنند به همه نیازمندان شهر یعنی جمعیتی حدود 3 هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند حداقل یک کیلو گوشت بدهند. لازمه‌اش این است که همت کنید و هر خانواده‌ای اگر ۱۰ هزار تومان بدهد و در این قربانی شریک بشود. فرهنگ قربانی و کمک را باید ترویج داد.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: روز عرفه، روز دعا و گدایی در خانه خدا در پیش است. هر دعا و درخواستی از خدا داری در روز عرفه از خدا بخواهید و در دعا کردن در این روز تلاش کنید که این روز از روزهای خاص است. دعا در سرنوشت فردی و اجتماعی انسان بسیار اثر دارد و بعضی از مکان‌ها و زمان‌ها تأثیر ویژه‌ای در دعا دارد.
وی بر لزوم استفاده از این فرصت معنوی بی‌نظیر برای راز و نیاز هرچه بیشتر با خداوند تأکید کرد و افزود: دعای دسته‌جمعی می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد. دعا کردن در مشکلات و معضلات اجتماعی هم اثر دارد. در روز عرفه برای رفع مشکلات دنیای اسلام و کشورمان نیز دعا کنیم.
حجت‌الاسلام شاکر در ادامه به دیدار جمعی از نخبگان و مدال‌آوران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار نکات مهمی را فرمودند و گفتند که؛ ناامیدی سم است. وجود مشکلات زیاد نباید جوانان و نخبگان را ناامید کند و از ادامه مسیر متوقف کند هیچ بهانه‌ای مجوز این نیست که ما ناامید بشویم. رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر نسل‌های قبل از انقلاب این‌گونه فکر می‌کردند و این ناامیدی را ترویج می‌دادند و وجود آن‌ها را ناامیدی فرامی‌گرفت امروز شاهد این عظمت و عزت نبودیم.
وی افزود: اگر ناامید می‌شدیم امروز شاهد این نبودیم که یک جوان نخبه در مقابل شخص اول مملکت به‌راحتی حرفش را بزند و اگر اعتراضی دارد اعتراض خود را بیان کند. ما هم نباید ناامید بشویم و باید همه تلاش خود را در حمایت از اصل این نظام و اصلاح مشکلات به کار ببریم. هم مردم توان این کار رادارند و هم مسئولان و بخصوص نسل جوان.
خطیب نماز جمعه اردکان با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری از تلاش معلمان، مدیران و دبیران دلسوز و همچنین خانواده‌های دانش آموزان برای کسب رتبه‌های خوب تشکر و قدردانی کرد و گفت: دانش آموزان سخت‌کوش آینده‌سازان واقعی اسلام و نظام و خدمتگزار مردم هستند.
وی در پایان افزود: ایام انتخاب رشته است. از افتخارات شهر ما اردکان وجود مراکز متعدد در آموزش عالی است. ما دانشگاه‌های خوبی داریم. آن‌هایی که می‌توانند و فرصت انتخاب رشته در مراکز آموزش عالی در این شهر رادارند از این فرصت استفاده کنند. مشاوران عزیز هم دانش آموزان را به این سمت هدایت کنند. من هم می‌دانم که بعضی از دانش‌آموزان شرایطی دارند و باید در مراکز استان‌ها و در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کنند اما دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما خیلی امکانات خوبی دارد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات