نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در مجلس در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد:

نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است

نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در مجلس گفت : نرخ بیکاری در استان مرکزی نسبت به استان های دیگر پایین تر است اما این نرخ در میان افراد تحصیل کرده استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۱۶۴۱۸۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، محمد حسینی نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در مجلس در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد : رسانه ها در انعکاس اخبار مراقبت کنند هم آب به آسیاب دشمن نریزند و هم با نظارت بر عملکرد مسئولان از ایجاد شبکه های رانت و فساد جلوگیری کنند.

وی افزود : انعکاس یکطرفه نقاط ضعف مسئولان باعث جدایی مردم از مسئولان و نظام میشود. بیان عملکرد مثبت مسئولان به دور از نگاه های سیاسی سبب تزریق امید به جامعه می شود.

حسینی بیان داشت : نرخ بیکاری در استان مرکزی نسبت به استان های دیگر پایین تر است اما این نرخ در میان افراد تحصیل کرده استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در مجلس تصریح کرد : تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی ایجاد اشتغال های خرد و متوسط است که می تواند زمینه را برای مهاجرت معکوس رقم بزند.

وی تاکید کرد :  قطع وابستگی به نفت می تواند باعث رشد و شکوفایی اقتصادی کشور شود که بر اساس میزان درآمد کشور اگر مالیات به طور صحیح دریافت شود دیگر نیازی به درآمد نفت نداریم.

حسینی ادامه داد : وجود نفت باعث شد دولت از فعال کردن بخش خصوصی غافل شود که پنج ماه از دستور رهبر انقلاب برای اصلاح ساختار بودجه گذشته است ولی از سوی دولت اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در ادامه بر انتقاد از حرف های بدون عمل مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت و افزود : آثار تاریخی استان مرکزی در حال نابودی است

وی اظهار داشت : جاذبه های موجود در استان مرکزی کمتر از اصفهان و شیراز نیست که این ظرفیت به دست فراموشی سپرده شده است.

حسینی بیان کرد : مدیرکل میراث فرهنگی استان تنها به حرف های بدون عمل اکتفا میکند و آثار تاریخی سه شهرستان تفرش آشتیان و فراهان در حال تخریب هستند که مجموعه دکتر قریب در روستای گرکان بعلت عدم رسیدگی در حال تخریب است و برای کاوش شهر زیر زمینی در تفرش به عنوان بی نظیرترین شهر زیر زمینی در کشور هم همراهی و همدلی وجود ندارد.

محمد حسینی نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در ادامه مطرح نمود : تعلل و عدم نظارت سازمان خصوصی سازی در جریان واگذاری بنگاه های دولتی سبب شده خصوصی سازی روند مطلوبی نداشته باشد.

وی ادامه داد : شرکت های خصوصی با خارج شدن از مسیر نظارت به جای توانمندسازی بخش خصوصی به حیات خلوتی برای اهدافی خاصی تبدیل شده اند.

حسینی بیان داشت : هدف از خصوصی سازی تامین منابع بودجه ای کشور شده است و به قیمت افزایش بودجه شاهد نابودی شرکت های بزرگ صنعتی هستیم.

نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در مجلس افزود : در تغییر فرماندار فراهان نگاه سیاسی حاکم نبوده است و از عملکر سجادی به عنوان فرماندار فراهان راضی بوده ایم که سجادی در حوزه اشتغال و تولید با هدف استفاده از نیروهای موجود در استان و با خواسته استاندار مرکزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی مشغول به خدمت شده است و از استاندار مرکزی خواستاریم که فرماندار جدید فراهان از بین نیروهای بومی انتخاب شود و دارای روحیه جهادی باشد.

در پایان این نشست و از مهم ترین خواسته اصحاب رسانه در دیدار با حسینی نماینده مردم فراهان تفرش و آشتیان در مجلس فراهم کردن زمینه حضور رئیس سازمان خصوصی سازی در استان مرکزی بود تا زوایای پنهان خصوصی سازی های مشکوک در استان مرکزی روشن شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار