هجدهمین نشریه تحلیلی - راهبردی "بصائر" توسط معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور چاپ و برای اعضای این سازمان ارسال شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۱۴۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشریه تحلیلی - راهبردی بصائر با هدف بررسی و اطلاع رسانی آخرین تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین الملل توسط معاونت بررسی و تحلیل این سازمان چاپ و منتشر شد.

 این نشریه با هدف دسترسی استادان بسیجی به آخرین اخبار ایران و جهان، روزهای چهارشنبه هر هفته در اختیار شورای مرکزی بسیج اساتید، مسئولان و جانشینان استان‌ها، مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ گزیده‌ای از بیانات حضرت امام خمینی (ره)، گزیده‌ای از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، خبرها و نکته‌ها، رویدادهای سیاسی و بین‌الملل، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، رویدادهای اقتصادی، یادداشت‌ها و گزارش تحلیلی ازجمله رئوس مطالب مطرح شده در هجدهمین خبرنامه بصائر است.

 

چاپ و انتشار هجدهمین نشریه تحلیلی – راهبردی

 

در بخشی از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی و دانشگاهی هجدهمین شماره از بصائر آمده است: 

 

فرزندان اساتید دانشگاه برای نقل و انتقال باید آخرین امتیاز رشته خود را کسب کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس سامانه " فارس من" سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسئولان دریافت کنند.

 عماد فاطمی زاده معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره موضوع " امتیازهای ناعادلانه فرزندان اساتید دانشگاه را لغو کنید" گفت: این موضوع که گفته می‌شود فرزندان اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به راحتی دانشگاه خود را تغییر می‌دهند و ناعادلانه است، صحبت نادرستی نیست چرا که همه مراحل مربوط به دانشجویان قانونی و بر اساس ضوابط است.

 وی افزود: قانون و ضوابط دانشگاه و همچنین بر اساس دستورالعمل وزارت علوم اجازه تغییر دانشگاه را حتی به فرزندان اساتید نمی‌دهد چرا که برای نقل و انتقال دانشجویان یکسری ضوابط وجود دارد که اگر دانشجو شرایط را داشته باشد دانشگاه خود را تغییر می‌دهد.

 معاون دانشجویی دانشگاه شریف تصریح کرد فرزندان اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در صورت تغییر دانشگاه خود باید ۸۵ تا ۹۰ درصد آخرین امتیاز رشته خود را کسب کرده باشند تا بتوانند به نسبت به تغییر دانشگاه اقدام کنند.

 فاطمی زاده ادامه داد: اساتید و فرزندان آنها هم بر اساس قوانین و ضوابط آموزش عالی رفتار می‌کنند و هیچ گونه ناعدالتی وجود ندارد.

ارسال نظرات