استاد خطاطی عبدالرحیم شاه حسینی گفت: در اکثر جشنواره های ملی و بین المللی شرکت می کنم به عنوان داور یا استاد افتخاری و یا شرکت در بخش مسابقه اثر تحویل میدهم. الآن هم مشغول هستم و تا زنده ام قلم را زمین نمیگذارم.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۹۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
تا زنده ام قلم را زمین نمیگذارم
 
استاد خطاطی عبدالرحیم شاه حسینی در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گفت: من سال ۱۳۴۷ در خانواده مذهبی دنیا آمدم پنج برادر و یک خواهر بودیم. پدرم نظامی بود و صدای دلنشین به همراه خط تحریری زیبایی داشت. پدر بزرگم مرحوم حاج ملا فتح الله شاه حسینی از بزرگان طایفه شاه حسینی بود.

وی ادامه داد: آن مرحوم بیش از نیمی از قرآن را حفظ داشت و در تفسیر و حفظ اشعار و دواین شعری بی نظیر بود. بیشتر شاهنامه و مثنوی و حافظ و سعدی را حفظ بود. آن مرحوم همنشین آیت الله اعتصامی بود.

نخبه بسیجی توضیح داد: حقیر با این پیشینه وارد دنیای هنر شدم و حدودا از سال‌های ۶۷ یا ۶۸ جهت فراگیری خط به مکاتبه با اساتید برخواستم. پس از اتمام نستعلیق جهت فراگیری خطوط قرآنی ثلث و نسخ مجددا مکاتبه کردم. ولی در دوران هنرجویی بیشترین بهره را از استاد حضرت آیت الله نجومی بردم. ۱۳ سال تلمذ از محضر این عارف به صورت حضوری و مکاتبه‌ای در فنون مختلف هنری سهم بسزایی در پیشرفت من داشت.
 
تا زنده ام قلم را زمین نمیگذارم
 

شاه حسینی ادامه داد: تقریبا همه اهل خانه در خوشنویسی رشد چشمگیری داشتند بخصوص برادرم رضا و فرزندم حامد که به لطف خداوند از اساتید برجسته خط نستعلیق و جزء شاخصه‌های این هنر هستند صدای خوب و خط زیبا میراث با ارزشی بود که به ما رسید، با تلاش و قدرشناسی توانستیم آن را شکوفایی برسانیم. استاد رشید برادر کوچکمان هم در عرصه موسیقی وزنه‌ای است کم نظیر؛ در مجال اندک فقط به نامشان بسنده میکنم.

استاد خط عبدالرحیم شاه حسینی گفت: از سال ۱۳۹۲ عضو مرکز چاپ و نشر قرآن کریم هستم و با عده‌ای از خوشنویسان برجسته خطوط قرآنی در آن مرکز مشغول فعالیت قرآنی و ادعیه هستیم. در اکثر جشنواره‌های ملی و بین المللی شرکت می‌کنم و به عنوان داور یا استاد افتخاری و یا شرکت در بخش مسابقه اثر تحویل میدهم. الآن هم مشغول هستم و تا زنده ام قلم را زمین نمیگذارم.
 
تا زنده ام قلم را زمین نمیگذارم
تا زنده ام قلم را زمین نمیگذارم
 
تا زنده ام قلم را زمین نمیگذارم
 
پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها