آئین افتتاحیه دوره تربیت تعالی خانوادگی روحانیون سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۸۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان فارس، در آئین افتتاحیه این دوره با تسلیت شهادت امام باقر علیه السلام به بیان روایتی از این امام هُمام پرداخت و برخی از خصلت های نیک دنیا و آخرت را برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده، گفت: گذشت از کسی به انسان ستم کرده، هرچند از ویژگی های اهلبیت علیهم السلام است اما یکی از خصلت های نیک دنیا و آخرت می باشد.

وی افزود: برقراری ارتباط با کسی که با انسان قطع رحم کرده از دیگر خصلت های نیک دنیا و آخرت به شمار می رود.

حاجی زاده، ادامه داد: هنگامی که با تو به نادانی رفتار کردند، اینکه شما صبور باشید و تحمل داشته باشید، از خصلت های نیک محسوب می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت زیارت بقاع متبرکه و فضایل حضرت احمدبن موسی(شاهچراغ) پرداخت و با اشاره به دینداری و ولایتمداری خاص آن حضرت نکاتی پیرامون این شخصیت بزرگ دینی بیان کرد.

این کارشناس مسایل دینی با تشریح روایتی از حضرت امام رضا علیه السلام درباره خصایص بهترین بندگان نیز گفت: بهترین افراد کسانی هستند که بر اساس روایت امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، از کار خالصانه و خوبی که انجام می دهند، لذت می برند و همواره تواضع و خشوع پیشه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده، خاطرنشان کرد: بهترین افراد، کسانی هستند که اگر کار بدی نیز از آنها سرزد، بلافاصله توبه و استغفار می کنند و این توبه باعث آرامش آنها می شود.

وی، با اشاره به حضور خانواده های روحانیون سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در دوره تربیت و تعالی به اهمیت رعایت حقوق همدیگر در زندگی مشترک انسان ها نیز اشاره کرد و گفت: اولین پرونده ای که روز قیامت باز می شود، پرونده زن و شوهر است لذا باید قدرشناس همدیگر باشیم تا زندگی سالم و خوبی داشته باشیم.

این کارشناس مسایل دینی، عفو و گذشت را پایه و اساس زندگی مشترک انسان ها برشمرد و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و ... در سطح جامعه، باید آستانه صبر و بردباری و تحمل در زندگی بیشتر شود و دیگران را نیز به شکیبایی دعوت کنیم.

وی، به مسایل روز کشور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تأکید می کنند، همین صبر است.

ارسال نظرات