حجت الاسلام میرزا خانی، عید قربان را عید قربانی کردن منیت ها و خودخواهی ها دانست و گفت: در این عید بزرگ الهی مسلمانان نشان می دهند که بندگی محض خداوند را پذیرفته اند.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۷۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان به مناسبت فرارسیدن عیدسعید قربان، حضرت ابراهیم علیه السلام را مظهر عبودیت محض و غلبه بر نفس در برابر فرمان الهی معرفی کرد و گفت: این پیامبر بزرگ خدا بندگی و اطاعت از دستورات الهی را به درجه ای بسیار اعلا رساند و او می‏تواند الگویی موثر در زندگی روزمره ما باشد.

حجت الاسلام میرزا خانی گفت: عیدسعید قربان عید توجه و رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه نیز هست چرا که مسلمانان باید نسبت به همدیگر احساس مسئولیت کنند و از مشکلات هم آگاه و برای رفع گرفتاری های افراد نیازمند و مستحق تلاش کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عید قربان یكی از اعیاد مهم اسلامی است كه بزرگترین پیام آن قربانی كردن هواهای نفسانی و حركت در مسیر الهی است مخصوصا در حال حاضر كه مسلمانان به خاطر مورد تهاجم قرار گرفتن از ناحیه استكبار جهانی شدیدا نیازمند به وحدت و همدلی هستند.

کارشناس امور دینی و مذهبی تصریح کرد: عید قربان، عید قربانی کردن منیت ها، خودخواهی ها و وابستگی مادی و مالی به دنیا است در این عید بزرگ الهی مسلمانان نشان می دهند که بندگی محض خداوند را پذیرفته اند.

میرزاخانی تصریح کرد: همچنین از جمله امتیازات عید قربان و سایر اعیاد اسلامی این است كه در اعمال آنها موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد عنایت و توجه قرار گرفته است از آن جمله توجه به نیازمندان جامعه اسلامی است، به عنوان مثال رسول خدا در فلسفه قربانی كردن در این روز می فرماید:«اِنّما جَعَل اللهُ تَعالی هذَا الْأَضـْحی لِیُـشْبِعَ مِنْهُ مِسْكـینَـكُـمْ مِـنَ اللّـَحْـمِ فَأَطْـعِمُـوهُ» یعنی خداوند متعال این عید قربان را برای آن قرار داد تا فقرای شما را از گوشـت آن سـیر كنـد پـس به آنها اطعام كنید.

وی در پایان از تمام  مردم مومن و مسلمان دعوت کرد تا در نماز عیدسعید قربان حضور حداکثری داشته باشند و این عمل عبادی ارزشمند را با شکوه هرچه بیشتر انجام دهند .

 

ارسال نظرات