روجا سیف زاده سرپرست گروه جهادی دانشجویان دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در استان کرمان  با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم اجرا شده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۵۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  روجا سیف زاده سرپرست گروه جهادی دانشجویان دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در استان کرمان  با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم اجرا شده است.

سیف زاده بیان کرد: ۲۱ نفر از دانشجویان جهادگر رشته ی دامپزشکی  صبح امروز ۱۲ مردا ماه جهت خدمت رسانی به مردم عشایرنشین منطقه لاله زار بردسیر به این منطقه اعزام شده اند و تا مدت یک هفته در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در این فصل از سال عشایر به منطقه لاله زار بردسیر کوچ می کنند گفت:به دلیل اینکه تراکم دام در لاله زار زیاد است منطقه ی مهمی به حساب می آید و با پیش بینی های صورت گرفته حدود ۱۰۰هزار دام به این منطقه می آیند.

سیف زاده با بیان اینکه طرح کنترل تب مالت اولویت فعالیت این گروه است تصریح کرد: تب مالت یک بیماری مشترک بین دام و انسان است که متاسفانه درمان قطعی ندارد و تنها راه کنترل آن پیشگیری با واکسیناسیون است.

این دانشجو جهادگر در ادامه مطرح کرد : در این طرح با ارائه ی واکسیناسیون رایگان آماده ی خدمت رسانی به عشایر منظقه ی لاله زار هستیم.

سیف زاده با اشاره به اینکه تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار این گروه قرار می گیرد اظهار کرد: بخش دوم این طرح علاوه بر پیشگیری تب مالت مسئله نمونه گیری است که این نمونه گیری ها از شیر و خون دام به منظور  ارزیابی میزان ابتلای بروسلوز در منطقه صورت می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد :در بخش سوم از خدمت رسانی های این گروه می توان به  آموزش بیماری های مشترک در بین دام و پاسخگویی به سوالات مردم آن منطقه اشاره کرد.

ارسال نظرات