خبرهای داغ:
تبیین گام دوم انقلاب ، یک اتفاق بسیار مهم و جهانی است که رهبر فرزانه انقلاب با تدبیر و دور اندیشی جهت خط دهی به جوانان و آماده سازی آنان جهت بکار گیری درمدیریت عالی کشور ، و ایجاد انگیزه در جوانان و استفاده از پتانسیل خدادادی منابع طبیعی کشور وهمچنین ظرفیت عظیم نیروی انسانی جوان ودارای اندیشه علاقمند به انقلاب وکشوراسلامیمان شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۴۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان ، نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری باموضوع جوانان وتمدن سازی در گام دوم انقلاب با حضور سرپرست فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران، رئیس، سازمان تبلیغات اسلامی،طلاب ،بسیجیان وجمعی دیگر از مسئولین و اقشار مختلف مردم مسجدسلیمان وباهمکاری سازمان تبلیغات اسلامی ، ناحیه مقاومت بسیج ، پایگاه شهید محمودی نمره ۸، بسیج شرکت نفت ، دفتر امام جمعه ، حوزه علمیه المهدی وامور فرهنگی شهرداری در سالن همایش های شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان برگزارشد

در ابتدای این همایش حضرت آیت الله کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند بالا دستی ارزشمند با وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره ) و همچنین بیانیه ای که مواضع انقلاب اسلامی را قبل از تدوین قانون اساسی به همت شهید بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی تدوین شد قابل قیاس است.

وی ادامه داد: لذا نیاز است این سند بسیار ارزشمند که در آن گذشته حال و آینده انقلاب اسلامی مطرح شده در نشست های تخصصی حلقه های فکری حوزه و دانشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

آیت الله کعبی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن برشمردن پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و درخواست از جوانان به داشتن حس امید برای پیشرفت، عیب بزرگ و نقطه ضعف این چهار دهه انقلاب را فرصت سوزی ها عنوان کردند.

آیت الله کعبی عنوان کرد: ایشان درصفحه ۸ بیانیه گام دوم انقلاب می فرماید بی شک شما جوانان مومن و پر تلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف کنید ضمن اینکه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان می گوید به اقتصاد مقاومتی بچسبید، تلاش شود نقش بخش دولتی در اقتصاد کم رنگ شود و خصوصی سازی بر اساس اصل ۴۴ خوب پیش برود.

عضو مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان خاطر نشان کرد: هفت درصد ذخایر جهان در ایران است میزان استفاده از این منابع کم است، این مملکت غنی از زمین های کشاورزی و باغات است و بازارهای بزرگ ملی، منطقه ای، بین المللی همچون بازار افغانستان و عراق ظرفیت های خوبی برای پیشرفت اقتصادی هستند.

وی تاکید کرد: اگر تنها به فتح همین دو بازار بزرگ اکتفا کنیم از نظر اقتصادی به اندازه ای پیشرفت خواهیم کرد که تمام وعده وعید های آمریکا دراین بخش نقش بر آب خواهد شد و گشایش اقتصادی نصیب کشور می شود.

وی بیان کرد: باید تلاش شود عیب بزرگ چهل ساله انقلاب اسلامی برطرف شود مقام معظم رهبری نقش جوانان را در این امر مهم می داند و از آن ها می خواهد با استفاده از ظرفیت های موجود نقش مهمی را در تمدن سازی انقلاب اسلامی ایفا کنند.

آیت الله کعبی گفت: ایشان یکی از راه های استفاده از ظرفیت ها را کارآفرینی می داند این امر با ایجاد بنگاه های زود بازده و در غالب شرکت های خصوصی، دانش بنیان و شرکت های استارتاپ، شتاب دهنده ها و به کار بردن خلاقیت و ثبت ابتکار و اختراع محقق خواهد شد، البته در بخش علم و فناوری ریاست جمهوری کارهای خوبی نیز صورت گرفت.
عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: جوانان نباید فکر کنند کار در این مملکت یعنی اشتغال دولتی چرا که این گونه کار پیش نمی رود جوانان باید به فکر فتح عرصه های نو و متنوع در جمهوری اسلامی باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان بیان کرد: یکی از ظرفیت های مورد توجه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیروی انسانی مستعد و کار آمد با زیر بنای عمیق و اصیل ایرانی اسلامی است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از نقش های جوانان را در مدیریت و کارگزاری توصیف می کند، ایشان عقیده دارند اگر ۸ تا ۱۰ میلیون جوان انقلابی، پای کار، مومن و انقلابی حاضر درصحنه و توانمند تربیت کنیم همه مشکلات جامعه حل خواهند شد، در واقع جوانان موتور پیشران تمدن سازی در چله دوم انقلاب هستند.
آیت الله کعبی توضیح داد: باید برای جوانان نقش های متفاوتی در عرصه اقتصاد، اشتغال، فرهنگ، ورزش، خدمات اجتماعی، علم ودانش تعریف کرد و در نهایت اینکه عرصه را برای حضور جوانان در کسب و کار و پیشرفت فراهم کنیم.
آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: یکی از معجزات انقلاب اسلامی اجماع دوگانه هاست همانند علم و ایمان، عقلانیت و معنویت و یکی از این دوگانه ها را می توان نظام انقلاب نامید این انقلاب نو به نو می شود اما کهنه نمی شود.

آیت الله کعبی افزود: روحیه انقلابی، تحول در مدیریت و مدیریت در تحول یکی از عرصه های جوانان است کسانی می توانند موتور انقلاب را روشن نگه بدارند که از روحیه نشاط و انقلابی گری برخوردار باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در پایان این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی هفت استراتژیک راهبردی را به جوانان توصیه کردند که به آن عمل کنند، یکی از این راهکارها توجه به علم و پژوهش است در ارتباط با این مسئله یازده برابر متوسط جهانی پیشرفت کردیم و در رتبه شانزدهمین کشور علمی جهان قرار گرفتیم، اما مقام معظم رهبری فرمودند این میزان کافی نیست و باید در عرصه ابداع و خلق دانش های نوین به خود اتکایی و قله های پیشرفت برسیم.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری گفت: عرصه دوم توجه به اخلاق ومعنویت است دشمن با استفاده از فناوری های نوین همچون فضای مجازی در حال نابودی اخلاق و معنویت جوانان کشورمان است مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند دولت و حکومت باید با کانون های ضد اخلاق و معنویت به شیوه معقول مقابله کند.

وی اضافه کرد: عرصه سوم تشکیل یک اقتصاد قوی است مقام معظم انقلاب رهبری در بیانیه گام دوم از عملکرد ضعیف بخش اقتصادی ابراز ناراحتی می کنند، متاسفانه اقتصاد کشور در دو بعد درونی وبیرونی با چالش مواجه شده است.

آیت الله کعبی ادامه داد: در بخش بیرونی تحریم ها و وسوسه های دشمنان است و در بخش درونی عیوب ساختاری و ضعف های مدیریتی است.

آیت الله کعبی افزود: مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم مشکلاتی چون بیکاری، فقر، کم درآمدی، وجود طبقه ضعیف را به صراحت بیان می کند و راه حل این مشکلات را سیاست های اقتصاد مقاومتی می داند که باید برنامه های اجرایی برای همه بخش های آن تهیه و با قدرت و احساس مسئولیت در دولت های انقلابی و با استفاده از نیروی جوان مومن و پای کار پیگیری شود.

آیت الله کعبی تصریح کرد: البته ایشان برای درون زا کردن اقتصاد کشور مواردی چون استفاده از شرکت های دانش بنیان، مردمی کردن اقتصاد و تصدی نکردن دولت در بخش اقتصادی را نیز بیان می کند.

 

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم معتقدند یک مجموعه جوان مومن و مسلط به اطلاعات اقتصادی در دولت خواهند توانست این مشکلات را مرتفع کنند ما مدیران اجرایی توانمند کم نداریم اما باید میدان برای آن ها فراهم بشود.

وی اظهار کرد: عرصه چهارم که مورد توجه مقام معظم رهبری است بحث عدالت و مبارزه با فساد است که به عنوان راهبرد پایه ای و عدالت گفتمان انقلاب اسلامی مطرح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خوزستان ادامه داد: با بررسی اجمالی به چهل سال انقلاب متوجه خواهیم شد که محرومیت زدایی قابل توجهی در بخش های مختلف کشور صورت پذیرفت اما متاسفانه چرخه فقر و فساد، تبعیض بر اساس وجود مدیرانی که بر پایه ثروت نفوذ قدرت چرخه باطلی را ایجاد کردن همچنان وجود دارد.
آیت الله کعبی توضیح داد: مقام معظم رهبری می فرمایند مشروعیت همه مقامات به این عدالت بستگی دارد و در این زمینه توصیه می کنند طهارت اقتصادی شرط پایه ای هر مدیر در نظام اسلامی است و باید در جهت رفع محرومیت ها و شکاف های طبقاتی تلاش کرد درجمهوری اسلامی تولید ثروت نه تنها جرم نیست بلکه مورد تشویق نیز است.
آیت الله کعبی گفت: ایشان راه حل برون رفت از این وضعیت بی عدالتی و فساد اقتصادی را نظارت دقیق در بخش های مختلف عنوان می کنند و باور دارند اگر مدیریت بخش های مختلف به جوانان انقلابی و کاردان سپرده شود این مشکلات برطرف خواهند شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح عرصه های دیگری چون استقلال وآزادی دربحث عرصه سبک زندگی اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جوانان می خواهد با محور قرار دادن اخلاق در خانواده به تحکیم بنیان خانواده توجه ویژه ای کنند ایشان یکی از بلاهای خانمان سوز را سبک زندگی غربی مطرح می کنند و راه حل آن را احیای تمدن فرهنگ زندگی اسلامی عنوان می کنند.

گفتنی است دراین برنامه حجت الاسلام والمسلمین قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان بخش هایی از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را قرائت کردند و سرپرست فرمانداری نیز در خصوص زلزله اخیر مسجدسلیمان و بیانیه گام دوم انقلاب به سخنرانی پرداختند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها