امام جمعه سامان، امام باقر را شکافنده علم نبوی و مظهر حلم علوی دانست و گفت: علم اندوزى هدف نيست، بلكه وسيله اى است براى رسيدن به هدف که اصلاح عمل است.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۲۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

حجت الاسلام و المسلمین عقیلی گفت: علم و دانش سرشار در کنار حلم و متانت عظیم امام باقر علیه السلام که جنبه الهی داشت، دو عاملی بود که موجب شد مخاطبین کلام امام در برابر استدلال و روشنگری‌های امام قانع و خاضع شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ امام جمعه سامان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام گفت: دوران امامت امام محمد بن علی باقرالعلوم(علیه السلام ) بنا بر شرایط خاص و ویژگی‌های منحصر به فرد اقتضاء می‌کرد که جهادی علمی و فکری و زیربنایی شکل گیرد تا اسلام ناب که در نتیجه انحراف مسیر در خطر اضمحلال قرار گرفته بود، بتواند به حیات خود ادامه دهد .

حجت الاسلام و المسلمین عقیلی افزود: علم و دانش سرشار در کنار حلم و متانت عظیم امام که جنبه الهی داشت، دو عاملی بود که موجب شد مخاطبین کلام امام در برابر استدلال و روشنگری‌های امام قانع و خاضع شوند.

وی ادامه داد: امام محمد باقر(علیه السلام) شکافنده علم نبوی و مظهر حلم علوی است.همچنین امام باقر (علیه السلام) چون در اواخر دوران حکومت بنی‌ امیه به‌سر می‌برد، از ضعف قدرت حاکمه استفاده کرد و در نشر معارف اسلامی، تلاش گسترده‌ای را به کار بردو با مخالفان و صاحبان عقاید مختلف، مناظره می کرد و به سؤالات آن ها پاسخ می داد لذا بر این اساس  از آن امام در تمام مسائل فقهی و اجتماعی و حکومتی روایات فراوانی نقل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عقیلی خاطر نشان کرد: امام باقر(علیه السلام) بر كسب علم تأكيد زيادى داشته اند و اين امر از احاديث بسيارى كه از ايشان روايت شده، آشكار است؛ اما در نگاه ايشان، علم اندوزى هدف نيست، بلكه وسيله اى است براى رسيدن به هدف كه آن هدف، اصلاح عمل است مهم اين است كه مطابق دانشى كه آموخته ايم عمل كنيم و آنچه را كه آموخته ايم به ديگران هم بياموزيم.

 

ارسال نظرات