در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر امید آفرینی در جامعه در مقابل بوق تبلغاتی استکبار بر مایوس کردن جامعه اسلامی تاکید شده و اینجاست که رسالت خبرنگاران در این جهاد مقدس در گام دوم انقلاب هویدا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۸۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
با فرارسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار که سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان است همه نگاه‌ها به این قشر و رسالت آن‌ها معطوف می‌شود.
روز خبرنگار تلنگری به جامعه و مسئولان است که بدانند قشر اثرگذاری همچون خبرنگاران در این جامعه وجود دارند که پل ارتباطی مردم و مسئولین و بالعکس هستند و باید قدر و ارزش آن‌ها را در این عصر دانست و هم تلنگری است به قشر خبرنگار که نباید از مسیر و اهداف خود دور شود و رسالت سنگین خود را که انتقال اخبار با دقت و روان و ساده و همه کس فهم و انتقال درد جامعه به مسئولین و پاسخ آن به جامعه پیرامونی است را به درستی انجام دهند.
در این بین بیانیه گام دوم انقلاب در آستان چهل سالگی دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب اسلامی صادر شد و این بیانیه خط مشی و اهداف کلان نظام را در آینده ترسیم نمود و اینجاست که نقش دوباره اصحاب رسانه و خبرنگاران در جامعه اسلامی مشخص می‌شودد و تاثیرگذاری آن در افکار عمومی جامعه و هدایت آن‌ها به سمت تمدن سازی انقلاب اسلامی آشکار‌تر می‌شود.
در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری آن را تبیین فرمودند: محصول تلاش چهل‌ساله انقلاب را اینگونه بیان می‌کنند (محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است؛ کشور و ملّتی مستقل، آزاد، مقتدر، با عزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گرانبها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفت‌های علمی، رکورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌ها و فنّاوری‌های مهم از قبیل: هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ی جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است.) و این ویژگی‌ها باید برای نسل جوان و نوجوان جامعه تبیین و تشریح شود که این رسالت اصحاب رسانه و قلم و خبرنگاران متعهد و انقلابی است تا این ویژگی‌ها را پررنگ‌تر از گذشته مورد توجه و تاکید قرار دهند تا سرلوحه کار و تلاش جوانان آینده کشور شود چرا که در این بیانیه تاکید شده است (مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است.)
رهبر انقلاب در این بیانیه نکات مهم را در رابطه با جنگ رسانه‌ای دشمن و راهکار آن بیان می‌کنند و می‌فرمایند (نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. این‌جانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بی‌جا و ترس کاذب نیز برحذر داشته ام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال ــ و اکنون مانند همیشه ــ سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. نشانه‌های امیدبخش ــ که به برخی از آن‌ها اشاره شد ــ در برابر چشم شما است. رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌ها است و دست و دل‌های امین و خدمتگزار، بمراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه‌دوختگان است. دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکار‌های ایرانی، در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام مینگرد. قدر خود را بدانید و با قوّت خداداد، به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید.)
در اینجا تاکید رهبر انقلاب بر بوق‌های تبلیغی دشمن در جهت مایوس و ناامید کردن مردم و مسئولان بویژه قشر جوان از آینده کشور است و اینجا رسالت اصحاب رسانه و خبرنگاران به خوبی تبیین شده است و آن امید و نگاه خوشبیانه به آینده است که کلید همه قفل‌های کشور است و اینجاست که اصحاب رسانه و خبرنگاران باید با درک صحیح و درست وضعیت موجود و آینده در راستای امید آفرینی در جامعه و جلوگیری از یاس و ناامیدی تلاش کنند و این رسالت سنگینی است که در برابر ابرقدرت‌های رسانه‌ای جهان باید سربازان قلم و خبر وارد میدان شوند و در برابر هجمه سنگین آنان ویژگی‌های امید بخش چهل ساله انقلاب اسلامی را تبیین و تشریح کنند و جوانان که آینده سازان انقلاب اسلامی هستند را در این مسیر همراهی نمایند و کمک کنند تا بتوانند در این هجمه سنگین پمپاژ ناامیدی مسیر را به سلامت پشت سر بگذارند.
اصحاب رسانه و خبرنگاران امروز همچون چهل سال گذشته باید با اتحاد و وفاق و همدلی در راستای کمک به نظام و دولت و مردم همه تلاش خود را در امید آفرینی و امید بخشی به نظام و جامعه مصروف کنند و در این مسیر ثابت قدم و استوار گام بردارند که اگر اینچنین شد راه سعادت را برای خود و جامعه گشوده اند و توطئه‌های دشمنان را همچون گذشته ناکام خواهند گذاشت.

*خبرنگار و فعال رسانه‌ای
ارسال نظرات
پر بیننده ها