خبرهای داغ:
امام جمعه سرخه:

خبرنگاران رابط میان مردم و مسئولین هستند

امام جمعه سرخه با اشاره بر اینکه خبرنگار مسئکلیت پذیر کسی است که وجدان کاری داشته باشد گفت: خبرنگاران رابط و حلقه وصل مردم و مسئولین هستند
کد خبر: ۹۱۶۳۹۴۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت‌الاسلام فاطمی بصیرامام جمعه سرخه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که درمحل ستاد نماز جمعه شهرستان برگزار شد گفت: خبرنگار حرفه‌ای باید نگرش و بینش روانشناسی و جامعه شناسی را داشته باشد.
وی ادامه داد: در شهرستان سرخه چند نکته قابل توجه است اینکه نسبت به مقام و موقعیت خبرنگار ارجی نهاده نمیشود.
امام جمعه سرخه با بیان اینکه نگاه جامعه‌ی ما متاسفانه یک نگاه مادی گرا و منفعت جو و مسئولیت گریز است افزود: خبرنگاری که مسئولیت پذیر است وجدان کار دارد، تکلیف محور است، نظم و انضباط دارد، دغدغه‌ی رشد و رونق شهر دارد. خبرنگار رابط و حلقه‌ی واسطه میان مردم و مسئولین است.
حجت‌الاسلام فاطمی بصیر عنوان کرد: خبرنگار اگر بخواهد از مسئول بپرسد که شما چه کردید و اگر مسئول هم پاسخ نداشته باشد بر خورد سردی با خبر نگار می‌کند و عملا موجب طرد خبرنگار می‌شود و به خاطر همین عافیت طلبیست کار‌ها خوب پیش نمی‌رود. اگر مورد بی مهری یا کم مهری واقع شدید ضعف را از ناحیه خودتان گمان وتصور نکنید از طرف مقابل بدانید.
امام جمعه سرخه تصریح کرد: نکته دوم درشهرستان این است که با خلقیات و واکنش‌ها و عمل‌ها و عکس العمل دوستان به خوبی واقف هستم اگر بنده به عنوان امام جمعه خلافی از مسئولین ببینم به راحتی نمیگذرم وساکت نمی‌نشینم
حجت الاسلام فاطمی بصیر افزود: هر خبری قابل درج و مخابره نیست؛ بعضی اخبار عفت عمومی جامعه را مخدوش می‌کند، موجب رعب و وحشت و بعضی باعث یاس وناامیدی می‌شود. در بیانیه گام دوم حضرت آقا به خبرنگاران فرمودند: ((امید آفرین باشید واقعیت‌ها را وارونه جلوه ندهید و بزرگنمایی نکنید خبر‌ها راصادقانه و خالصانه کار کنید و دغدغه ارشاد داشته باشید))
در پایان این مراسم با اهدای هدیه و لوح تقدیر از سوی امام جمعه از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها