حضور بسیجیان حوزه عصمتیه در همایش آموزش مقدماتی سواد رسانه وفضای مجازی

بسیجیان حوزه عصمتیه ،ناحیه مرکزی در همایش آموزشی مقدماتی سواد رسانه ای شرکت کردند.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۳۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: در این همایش،سرهنگ جوکار،فرمانده ناحیه مرکزی،یادشهدای عرصه رسانه و خبرنگار را گرامی داشت و گفت: فضای مجازی می تواند یک مسیر جریان ساز برای انقلاب باشد همین طور که می تواند یک مسیر شکننده باشد.
وی گفت:فضای مجازی نباید برای سلبریتی ها باشد ما هم باید قدمهایمان را در بیانیه گام دوم،در فضای مجازی محکم تر و استوارتر برداریم.
در ادامه سرهنگ پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر ،در مورد فضای مجازی صحبت کرد و گفت:وقتی خداوند انسان را آفرید،قدرت تفکر را به او داد. تفکر نوع نگاه انسان به عالم و آدم است اگر از سطح تفکر که سطح بسیار بالائی است یک لایه پائین بیائیم فرهنگ معنی می شود فرهنگ مجموعه بینش ها و باورها است . اگر بر فراز شهر یزد پرواز کنیم هر محله دارای مناره هائی است که نشان از بینش و باورهای مذهبی مردم است . اگر از سطح فرهنگ پائین بیائیم تمدن صورت می گیرد و اگر از تمدن یک لایه پائین بیائیم سبک زندگی شکل می گیرد.
وی گفت: زمینه هائی باید صورت بگیرد تا ظهور اتفاق بیفتد :
الف:تمدن سازی
ب: وجود امام زمان ( که خدا را شکر امام را داریم و حی و زنده است)
پ:آماده شدن یاران حضرت
ث:آماده شدن مردم
همواره تقابلی بین فرهنگ اسلامی و غرب وجود داشته است دشمن همیشه از آیتم های خود در فضای مجازی استفاده کرده و این چالش را بوجود می آورد که آیا اسلام می تواند تمدن ساز باشد یا نه؟
وی اضافه کرد:در قدیم اسم فرزندانمان را غلام حسین و غلام عباس و ... می گذاشتیم یعنی فرزندانمانم راغلام آنها میدانستیم،ولی امروزه نامک آنها را امیر .... میگذاریم و این نشان از تغییر فرهنگها در دراز مدت دارد . یعنی واژگان به اصلاح و اصطلاح به گفتمان تبدیل شده و روی تربیت فرزندانمان اثر گذاشته است .
پورشمسی در پایان گفت:فضای مجازی هم می تواند تهدید باشد و هم فرصت،فضای مجازی می تواند به مثابه غریق نجات باشد که هم میتواند خودش را از غرق شدن نجات دهد و هم دیگران را.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات