خبرهای داغ:

خبرنگاران باید اخلاق‌مدار باشند/ لزوم رعایت حجاب و عفاف در محدود دریاچه ارومیه

امام جمعه ارومیه گفت:خبرنگاران باید اخلاق‌مدار و متعهد به آداب رسانه بوده و دنبال منافع شخصی نباشد و بر اساس واقعیت خبر را منعکس کنند.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۲۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه، ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به اینکه دعا سلاح مومن در برابر بلا است، اظهار کرد: شایسته است که انسان پروردگار خویش را در هر حالتی بخواند و از یاد او غافل نشود در غم و شادی، در سختی و آسانی، در رفاه و تنگ دستی در تمام اوقات در دعا و خواهش از خدا مداومت داشته باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن، افزود: خداوند می‌فرماید ای پیامبر هر‌گاه بندگانم از من پرسیدند، من نزدیک هستم و هرگاه مرا بخوانند، دعای دعا کنندگان را اجابت می‌کنم سزاوار است که انسان پروردگار خویش را در هر حالتی بخواند و دعا اینگونه است هر کسی دست خود را به سوی پروردگارش بلند کند بی‌جواب نخواهد ماند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: برخی اوقات دعای اشخاص اجابت نمی‌شود، بنابراین هیچ بنده مومنى در حاجت خود به درگاه خداوند عزوجل اصرار نورزد، مگر آنکه حاجتش را برآورد و در بیان برخی علما نیز آمده که نباید اصرار بر دعا کنید شاید به مصلحت شما نباشد، چرا که شاید در آینده و یا در قیامت و پس از مرگ متوجه شویم که استجابت آن دعا به خیر ما نبوده و خدا را شکر کنیم که آن دعا را مستجاب نکرده است.

وی ضمن تبریک عید قربان اظهار کرد:برای شما شایسته است در چنین روزی در راه خدا قربانی کرده و در راه فقرا به نیازمندان کمک کنید و مسلمانان بهتر است با قربانی کردن در این روز و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان، به هم‌نوعان خود هدیه کنند.

قریشی وی ۶ ماه ذی الحجه و نزدیک شدن به ایام حج را یادآور جان باختن مظلومانه حجاج ایرانی و غیر ایرانی در عربستان دانست و گفت: در آن حادثه بی کفایتی آل سعود باعث کشته شدن هزاران انسان بی گناه شد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه خبری، اظهار کرد: پروردگار متعال انسان را طوری آفریده است که طالب علم بوده و با علم زندگی می‌کند و ما به تنهایی توانایی نداریم تا تمامی مطالب دیدنی را دیده و شنیدنی‌ها را بشنویم و از دیده‌ها و شنیده‌های دیگران استفاده کنیم بنابراین اهمیت خبر برای همه آشکار بوده و خبرنگار باید در کنار اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی، به موضوع آسیب‌های خبر نیز دقت کند تا واقعیت‌ها را انعکاس دهد.

قریشی با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه نباید با ظن و گمان اخبار را منتشر کنند، چرا که این موضوع موجب بدگمانی در میان مردم می‌شود، عنوان کرد: خبرنگاران باید اخلاق‌مدار و متعهد به آداب رسانه بوده و دنبال منافع شخصی نباشد و بر اساس واقعیت خبر را منعکس کند.

وی به وضعیت دریاچه ارومیه و لزوم رعایت حجاب و عفاف در این محدوده نیز اشاره و عنوان کرد: مسوولان مربوطه نسبت به رسیدگی به وضعیت گردشگران و نیز تفکیک شناگران در دریاچه توجه جدی داشته و همچنین قدر این نعمت الهی را بدانیم تا نعمت به نقمت تبدیل نشود.

انتهای پیام/ع

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار