رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌های استان در حالت ایستایی قرار داشته و به دنبال موضوعات چالشی در شهرها و روستاها نمی‌روند.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۱۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، یوسف پیربوداقی در جشن روز خبرنگار که در خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد:رسانه‌های استان در حالت ایستایی قرار داشته و به دنبال موضوع‌های چالشی در شهرها و روستاها نمی‌روند و مدیران برای پیگیری چنین موضوع‌هایی باید رسانه‌ها را همراهی کنند.

وی با اشاره به عملکرد یک سال گذشته، افزود: جشنواره ابوذر، رسانه و آیات و رسانه‌نگاران انقلاب از جمله سه جشنواره رسانه‌ای بود که در سال گذشته در استان برگزار شد و سال پرباری از این جهت برای جامعه رسانه‌ای استان بود.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات مطبوعات، ادامه داد: سال گذشته سال خوبی برای رسانه‌ها نبود چرا که بالا رفتن هزینه‌های چاپ و انتشار به دلیل تحریم‌ها، رسانه‌ها را دچار چالش‌های بسیاری کرد و این مشکلات نیز همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: توسعه در هر جامعه‌ای شاخص‌ها و ابزارهای خاص خود را دارد و از طرفی سرمایه اجتماعی مبنای توسعه است و چنان چه این سرمایه اجتماعی به هر دلیلی آسیب ببیند فاصله رسیدن به توسعه اجتماعی افزایش خواهد یافت و خبرنگاران در این ارتباط نقش مهمی می‌توانند داشته است.

پیربوداقی با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با پرهیز از افتراقات جلوی تضادها و اختلاف‌ها را بگیرند،  برای نقش‌آفرینی رسانه‌ها در این ارتباط مدیران باید رسانه‌ها را تنها به صورت رسانه و نه با نگاه شخصی مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان با مطرح کردن خواسته‌های خبرنگاران از مسؤولان، خاطرنشان کرد: از مسؤولان درخواست می‌شود یک میدانی در شهر به نام خبرنگاران نام‌گذاری شود و میدان خیرین ارومیه بهترین گزینه برای انجام این کار است.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظرات