خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: تعامل با اصحاب رسانه همدان با هر گروه، تفکر و سلیقه‌ای همواره مورد تاکید است.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۹۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

تعامل با اصحاب رسانه همدان با هر گروه، تفکر و سلیقه‌ای مورد تأکید استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید سعید شاهرخی پدر همایش روز خبرنگار با تاکید بر اینکه خبرنگاران فعال در نشریات باید منصفانه نقد کنند، اظهار داشت: مسئولان در فضای آزاد نقد باید کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه تعامل با اصحاب رسانه همدان با هر گروه، تفکر و سلیقه‌ای همواره مورد تاکید است؛ از فراوانی تیترهای منفی رسانه‌ها انتقاد و اضافه کرد: فعالیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف استان در حال اجرا است اما تنها به بیان مشکلات پرداخته می‌شود. 

استاندار همدان گفت: رشد و توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بدون وجود جریان رسانه غیر ممکن است چراکه رسانه نقش مهمی در آگاه‌سازی، تبادل اطلاعات و اخبار و شفاف‌سازی دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به نقش مهم خبرنگاران در توسعه، از آن به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود، افزود: رییس جمهوری نیز بر جریان آزاد خبر، فعالیت رسانه‌ها و نقد سازنده و موثر تاکید دارند اما بین نقد سازنده که پیش برنده است با نقدهایی مانع توسعه، فاصله است.

شاهرخی اضافه کرد: به خاطر اهمیت و نقش رسانه برای نخستین بار در کشور سند اطلاع‌رسانی در همدان تهیه و تدوین شد، که این سند شامل آسان‌سازی جریان خبر، ارتباط نزدیک بین دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در قالب کمی و کیفی است.

وی ادامه داد: برای اجرای این سند اطلاع‌رسانی، نشست‌هایی برگزار و مسئولان تکالیفی عهده‌دار شدند همچنین بر نحوه اجرای کارها نظارت می‌شود.

استاندار همدان با تقدیر از رسانه‌ها بیان کرد: با وجود مشکلاتی که بخشی از آن در این نشست مطرح شد اما رسانه‌ها و خبرنگاران در کنار مدیران هستند بنابراین باید قدر این قشر را بدانیم.

وی بیان کرد: دو اولویت مهم استان در سال جاری با تأسی از منویات رهبر فرزانه انقلاب و سیاست دولت، توجه به معیشت و اشتغال است که در این راستا کارهای بزرگی شده است.

شاهرخی برگزاری باشکوه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از دیگر اولویت‌ها دانست و گفت: به طور حتم رسانه‌ها در برگزاری این رویداد مهم مسئولان را حمایت می‌کنند.

وی علاوه بر صاحبان جراید از  فعالان عرصه‌های فضای مجازی نیز قدردانی کرد و خواستار ساماندهی فعالان شبکه اجتماعی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات