عضو شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد:

ناوگان حمل و نقل عمومی اراک باید ساماندهی شود

علیرضا مردای عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت : وضعیت نابسامان ناوگان حمل و نقل عمومی اراک باید ساماندهی شود چرا که مردم در این خصوص در رنج و آزار هستند
کد خبر: ۹۱۶۳۶۷۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، علیرضا مردای عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به وضعیت نابسامان اتوبوس های شهری اراک، از شهردار و مدیران مربوطه خواست هرچه سریعتر وضعیت ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده بی مصرف را تعیین تکلیف نمایند.

وی اظهار داشت: وضعیت اتوبوس های عمومی اراک بسیار آزاردهنده است و اتوبوس های فرسوده علاوه بر ایجاد آلایندگی در شهر موجب آزار و اذیت مسافرانی می‌شوند که با این اتوبوس های فرسوده و غیر قابل استفاده تردد می کنند.

مرادی افزود : بسیاری از این اتوبوس‌ها عمر مفیدشان به سر آمده و جزء وسایل اسقاطی به شمار می‌روند که نه در تابستان وسایل خنک کننده دارند و نه در سرمای زمستان وسایل گرمایش، علاوه بر این بسیار غیر قابل تحمل است که اینگونه وسایل عمومی در شهر اراک که عنوان پایتخت صنعت و مهد علم و فرهنگ و ادب را یدک می کشد وجود دارد. لازم است شهرداری و اتوبوسرانی هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برنامه ای و نه مسکنی و موقت را برای بهبود ناوگان اتوبوسرانی انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: همچنین الزام دارد شهرداری هرچه سریع‌تر وضعیت ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری را که سال ها است خریداری شده و همچنان در توقفگاه خاک می‌خورد و مصرفی ندارند روشن کند تا به ناوگان اتوبوسرانی وارد شود تا مردمی که با اتوبوس های فرسوده تردد می‌کنند از این عذاب نجات پیدا کنند.

وی موافقت خود را در مورد جانمایی شش نقطه در سطح شهر اراک جهت ساماندهی وانت بارها و دستفروشان تا پایان مرداد ماه اعلام کرد و افزود: این جا نمایی می تواند علاوه بر دسترسی راحت تر مردم به اقلام مورد نیاز شان چهره شهر نیز از این نازیبایی نجات دهد و تدابیری به کار گرفته شود که این امر تسهیل و تسریع در انجام امور را به همراه دارد.

مرادی در خصوص میدان تره بار نیز گفت: بحث میدان تره بار جدید بحث منطقی و مدیریتی درستی نیست در حالیکه میدان تره بار داریم و بخشی از سرمایه این شهر در آن هزینه شده به بهانه های کم ارزش دنبال ایجاد میدان بار جدید باشیم فقط نیاز به کمی مدیریت، انفعال مثبت و هماهنگی قدرتمند باشیم .

عضو شورای اسلامی شهر اراک در این جلسه با اشاره به ایرادات جدی در گزارشات حسابرسی سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ شهرداری اراک بیان کرد: در اکثریت بندهای گزاراشات حسابرسی عدم اظهار نظر درج شده که نشان از وضعیت بسیار وخیم حوزه درآمد و هزینه در شهرداری اراک است.

وی در این خصوص توضیح داد: شکل گیری سند به شکل درست، تنظیم انبارها و آمد و رفت کالا ، ایجاد حسابداری تعهدی، از بین بردن مشکلات شکل گیری اسناد و ... همه نیازهای فنی حوزه های مربوط به در آمد و هزینه و .... است .

علیرضا مرادی با بیان اینکه مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به شورا باز می‌گردد، افزود: در جلسه اخیر کمیسیون حسابرسی، مسوولین شرکت های حسابرس های سال ۹۶ و ۹۷ دعوت شدند و مشخص شد برخی از پرونده و اقدامات در دوره اشخاصی در شهرداری انجام شده، اما امروز حاضر به امضای رفتارهای مالی خود نیستند و حتی با پا در میانی شورا هم کار به نتیجه نرسیده و همین امر گزارشات حسابرسی را معیوب کرده و لازم است شخصی از حوزه مدیریت های شهرداری مامور شود تا با کمک حسابرس ها تلاش کنند بندهای مذکور کمی تلطیف شوند والا پیش نویس گزارشات حسابرسی به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد و اعتبار کلی شهرداری اراک آسیب خواهد دید و این برای هر شهرداری که نیاز به داد و ستدهای مالی برای خدمت رسانی در حوزه مدیریت شهری است، بسیار زیان آور است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک در پایان سخنان خود در بحث کمک به تیم های ورزشی تاکید نمود: باید به تیم هایی کمک شود که برای شهر اراک آورده داشته باشند، لذا تهیه و تدوین یک ساز و کار در بحث کمک به تیم های ورزشی ضروری می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات