خبرهای داغ:
رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور

فرهنگ مینیمالیستی جایگزین فرهنگ شفاهی جامعه ایرانی/ عدم فن سخنوری، عامل نزاع های روزمره است

صابونچی گفت: متاسفانه فرهنگ شفاهی ما طی سال های قبل تضعیف شده و به سمت مینیمالیستی و فضای مجازی در حرکت بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۵۰۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج قزوین، دکتر شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور در آئین اختتامیه جشنواره سخنوری بشردوستی که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی برگزار شد با اشاره سالروز شهادت شهید بابایی بیان کرد: دیروز مقارن با سی و دومین سالگرد شهادت شهید بابایی بود که یکی از مفاخر ارزشمند کشور است.

وی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: 17 مردادماه روز خبرنگار است که حرفه خبرنگاری ارتباط معناداری با فناوری بیانی و زبانی دارد و بسیار شبیه به حرفه سخنوران بشردوست است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور اظهار کرد: جامعه ما فرهنگ شفاهی قوی دارد و اصولا ایرانیان اهل مکتوب کردن نیستند اما متاسفانه این فرهنگ شفاهی طی سال های قبل تضعیف شده و به سمت مینیمالیستی و فضای مجازی در حرکت بوده است.

صابونچی عنوان کرد: متاسفانه حتی نوجوانان اشعار شاعران پرآوازه ایران را نیز نمی شناسند و اگر این مهارت ها فراموش شود در سخنوری و انتقال پیام به مخاطب نیز دچار مشکل می شویم.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که موجب می شود به نتیجه مطلوب نرسیم این است که نمی توانیم پیوست ارتباطی خوبی برقرار کرده و پیام خود را به مخاطب منتقل کنیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور تصریح کرد: اهمیت چگونه صحبت کردن در مذاکره، گفتگو و انتقال پیام هایی است که نیاز به مهارت دارد و نحوه سخن گفتن از مباحث بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این که بتوانیم بر اساس شرایط و مخاطبین صحبت کنیم مهارت هایی است که باید به آن اهمیت داد و این امر به ما کمک می کند تا از دانش خود در فن سخنوری استفاده کنیم.

صابونچی ادامه داد: گاهی می توانیم در برقراری ارتباط از ارتباطات غیرکلامی بهره گیریم که این موضوع نیز نیاز به مهارت دارد.

این مسوول اضافه کرد: موضوع جشنواره بشردوستی، دارای اهمیت زیادی است و این کار باید با کسب تجربه از این دوره و با جدیت بیشتری در طول سال های آینده اجرا شود.

وی افزود: اگر فرهنگ گفتگو و مذاکره را بیشتر تعمیم دهیم قطعا بسیاری از مشکلات حل می شود و بسیاری از مسائل و نزاع های موجود روزمره ناشی از این است که وقتی برای گفتگو با هم نداریم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور اظهار کرد: ما نباید کشوری باشیم که آمار نزاع های روزمره مان تا این حد زیاد باشد و این نزاع ها در واقع سوء تفاهماتی است که اگر درست صحبت کردن بایکدیگر را یاد بگیریم این مسائل ایجاد نمی شود.

صابونچی در پایان بیان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر می توانند به ما کمک کنند تا فرهنگ سخنوری را در جامعه نهادینه کرده و با دانش و تجربه ای که کسب کرده اند در این مسیر بهتر گام برداریم.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها