خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: خبرنگار ظلم ستیز است. اگر آزادی بیان نداشته باشد نمی تواند سیره آوینی داشته باشد و راه صارمی را ادامه دهد.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۸۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، چهاردهمین همایش بسیج و رسانه به مناسبت هفته خبرنگار با حضور آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین، حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگی سپاه استان و اتبارلویی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین و جمعی از مدیران و اصحاب رسانه در مجتمع تفریحی طلائیه برگزار شد.

آیت اله عابدینی در این مراسم ضمن تبریک هفته خبرنگار بیان کرد: خبرنگاری، شغل انبیا و حرفه ای قرآنی به معنای کامل کلمه است.

وی گفت: سند دینی خبرنگاری مبنی بر امیدبخش بودن این شغل، پیامبر است. پیامبران که مهمترین اخبار را برای بشریت آوردند، بشیر بوده و بشارت می دادند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: امروز متاسفانه قدرت های رسانه ای در دست انسان هایی است که شکل و ظاهر انسانی دارند و قلبشان، قلب حیوان است. کشتارها و نسل کشی های موجود در منطقه و در سراسر جهان، بیانگر این مطلب است که دشمنان بشریت، حیوانات درنده ای هستند که در ظاهر انسان می باشند.

آیت اله عابدینی عنوان کرد: پیغمبران آینده جهان را در اوضاع کنونی، به امید بشارت داده اند یعنی جهان به سوی گشایش پیش می رود و نهایتا جهان به دست صالحان اداره خواهد شد.

وی افزود: با اشاره به رسالتی که حضرت زینب داشتند در اسارت بعد از عاشورا و افشاگری های وی در مجلس یزید، ایشان خبرنگاری ظلم ستیز است که یزید را تحقیر می کند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: خبرنگار ظلم ستیز است. اگر آزادی بیان نداشته باشد نمی تواند سیره آوینی داشته باشد و راه صارمی را ادامه دهد. خبرنگاری که احساس کند شاغل دستگاه خداست و آنقدر بر این موضوع اعتقاد داشته باشد که خدا هرگز عاجز نمی شود، قطعا و یقینا خدا از او دفاع می کند.

آیت اله عابدینی اضافه کرد: حریت، آزادگی و ظلم ستیزی را حضرت زینب داشت که ظاهرا اسیر بودند اما باطنا تمام یزیدیان را به تحقیر کشاندند.

وی با اشاره به شاخصه های خبرنگار تصریح کرد: بیشترین امید مردم به جامعه خبرنگاری است و این قشر از مظلوم حمایت می کند که این خصیصه ظلم ستیزی خبرنگار است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: دشمن ستمگران و یاور مظلومان بودن و دعوت به دین، از شاخصه های خبرنگاری است. اگر بخواهد عاقبت به خیر باشد باید با ائمه و معصومین و شهدای انقلاب اسلامی پیمان ببندد که اقامه کننده نماز باشد.

آیت اله عابدینی خبرنگاری را کاری سخت و طاقت فرسا دانست و افزود: اگر خبرنگار در راستای افشای حقایق وظیفه خود را درست انجام دهد باید تهمت بشنود چرا که موجب ناامنی خائنین می شود اما اگر غیر این باشد و برای خبرنگار بی جهت احترام قائل شوند باید بدانیم که آن خبرنگار معیار وظیفه شناسانه نداشته است.

وی با اشاره به سلامت فضای خبر در استان گفت: معیارهای ظلم ستیزی، حریت و آزادگی در بین رسانه های استان در حد بالایی در وجود دارد که قابل تقدیر است.

آیت اله عابدینی افزود: غدیر خم نیز منبع خبرنگار شناسی است. با اینکه بیش از هزار و چهارصد سال از این اتفاق تاریخی گذشته اما این اتفاق بزرگ همچنان زنده است و این چشمه همچنان خبر رسانی می کند و این امر نشان دهنده رسالت خبری پیامبر اکرم(ع) است.

در پایان این مراسم از فعالان رسانه در بخش اطلاع رسانی اخبار سپاه با اهدا لوح و جوایزی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها