خبرهای داغ:
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری برای رفع مشکل ۱۸ واحد صنعتی مشکل‌دار استان ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۸۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در ارومیه با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای مشکل‌دار آذربایجان‌غربی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: برای این منظور در سه ماهه نخست سال جاری برای رفع مشکل ۱۸ واحد صنعتی مشکل‌دار استان ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات از محل منابع طرح رونق تولید پرداخت شده است، افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلاتی از جمله بیمه و مالیات واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ واحد صنعتی مشکل‌دار استان به واسطه اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشته‌اند، ادامه داد: در سال گذشته نیز دو هزار و ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۴۳ واحد توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال از اهداف مهم سازمان در سال جاری است، عنوان کرد: امسال مشکلات ۱۷۶ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک در استان برطرف می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه فعال شدن واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک نقش مهمی در رونق تولید آذربایجان‌غربی دارد، تصریح کرد: برای راه‌اندازی، فعال شدن و تکمیل این واحدها در مجموع ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.

وی با اشاره به اینکه پنج واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد ریالی در سطح استان ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد این واحدها برای ۹۹۱ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود دو هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در استان، گفت: از این تعداد 1 هزار و ۴۱۵ واحد فعال و نیمه فعال و ۹۰۲ واحد راکد بوده‌اند که با تلاش‌های انجام شده ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظرات