فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور:
سردار سلیمانی گفت: همانطور که دفاع مقدس محور وحدت بود امروز راهیان نور هم محور وحدت است و باید ایثار و از خودگذشتگی‌ها در بستر راهیان نور خود را نشان دهد.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۴۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

به گزارش سرویس بسیج راهیان نور  خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سلیمانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: ۱۸ هزار شهید مهاجر و ۵۴۰۰ شهید کردستان در دفاع از کیان و مرز‌های ایران اسلامی با فدا کردن جان خود معامله کردند.

وی افزود: هر ساله شاهد تعالی اردو‌های راهیان نور در کشور هستیم که این موضوع از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته است و همین امر باعث شده که سال گذشته بیش از ۷ میلیون زائر از مناطق عملیاتی جنوب، شمال‌غرب و غرب کشور بازدید داشته باشند.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور عنوان کرد: امسال هم علی‌رغم مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی که وجود دارد از آنجا که حرکت راهیان نور یک حرکت تاثیرگذار است، از جهات کمی و کیفی رشد خواهد داشت.


سردار سلیمانی افزود: امسال هم در موضوع راهیان نور خاصتا در کردستان در سرزمین مجاهدت‌های خاموش و سرزمین هنر و فرهنگ و صفا و وفاداری شاهد تعالی این حرکت بزرگ فرهنگی خواهیم بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش گفت: بستری که می‌تواند این ویژگی‌ها را با تمام شرایطی که این منطقه پشت سر گذاشته به نسل‌های جدید معرفی کند راهیان نور است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: توسعه زیرساختی و تمرکز بر اسکان در مناطق جنگی راهیان نور در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار در راهیان نور است، گفت: رویکرد در این اقدام فرهنگی نسبت به سال‌های قبل رویکردی مطلوب‌تر به لحاظ کمی و کیفی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور اظهار داشت: در قالب طرح فصل رویش پنج هزار دانش آموز از مناطق جنگی در مریوان بازدید می‌کنند.


سردار سلیمانی یادآور شد: کردستانی‌ها مردم با بصیرتی هستند که با تشکیل سازمان پیشمرگان کرد و نقش در مقابله با گروهک‌ها این بصیرت را نشان دادند.


وی با بیان اینکه هر ساله ۵ هزار دانش‌آموز اهل سنت در بسته‌های مختلف راهیان نور شرکت می‌کنند، گفت: در قالب این برنامه از روایت‌گری‌های راویان نور بهره‌مند می‌شوند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: امسال ۱۰۰ درصدی دانشجویان را در اردو‌های راهیان نور شمالغرب در سال‌جاری خواهیم داشت که قطعا با توجه به میزان ثبت‌نام‌های صورت گرفته آمار قابل توجهی را شامل می‌شوند.


فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بیان داشت: در موضوع کارویژه‌ها اقدام خوبی انجام شده است، توانمندسازی راویان بومی و راویانی که در دوران مقدس خودشان در جنگ حضور داشته‌اند از اقداماتی است که به صورت ویژه در این دوره از راهیان نور مورد توجه قرار گرفته است.

وی به نقش پیشمرگان مسلمان کرد در مبارزه با ضد انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم این استان به ویژه پیشمرگان کرد همیشه در مقابل اماج توطئه‌های دشمنان بوده‌اند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: از اقدامات راهبردی بسیج و سپاه توجه به زیرساخت‌ها در استان کردستان است با توجه به استقبالی که انجام گرفته بستر‌ها در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه تقویت عرصه روایت‌گری و آموزش راویان از برنامه‌های هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: امروز رسالت ما و همه کسانی که دغدغه دفاع مقدس را دارند بیان و روایت‌گری این ایثار و از خودگذشتگی‌ها است.

وی گفت: همانطور دفاع مقدس محور وحدت بود امروز هم راهیان نور محور وحدت است باید ایثار و از خودگذشتگی‌ها در بستر راهیان نور خود را نشان دهد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس همه عقیده‌ها و مردم تمام نقاط کشور برای یک هدف مشترک پای کار آمدند و از انقلاب و ارزش‌های دینی و انقلابی و تمامیت ارضی دفاع کردند.


به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این دوره گروه‌هایی از ورزشکاران، اصحاب رسانه، هنرمندان و ... از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور بازدید خواهند داشت.


سردار سلیمانی اضافه کرد: در گذشته کاروان‌های راهیان نور یا باید کردستان و یا آذربایجان را انتخاب می‌کردند، ولی با بستر‌ها و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت این سیر تشرف به نوعی فراهم شده که همزمان این مهم انجام شود.


وی به برخی کارویژه‌های انجام شده در حوزه راهیان نور گریزی زد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قریب به ۲۰۰ استاد حوزه‌های علمیه و ۹۰ نفر زائر غیرایرانی از مناطق عملیاتی شمال غرب بازدید می‌کنند.
 
 
ارسال نظرات