جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
سردار ناظری گفت: امسال پیش بینی می کنیم که بیش از 80 هزار زائر غیرایرانی اربعین حسینی در ایام اربعین حسینی از منطقه مرزی میرجاوه وارد کشور عراق شوند و این آمادگی وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۱۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار محمد ناظری جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی اربعین حسینی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی جزو افتخارات هر مسلمان محسوب می شود، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که بار دیگر توفیق خدمتگزاری و نوکری زائران اربعین حسینی را به ما ارزانی داشت چرا که در ایام منتهی به اربعین حسینی، دلهای عاشق پروانه وار از نجف به کربلا به یکدیگر گره می خورد و تمرین عاشقی می کنند و این عامل وحدت میان شیعه و سنی است و چه افتخاری بالاتر از خدمت به این زائران حسینی.

وی با بیان اینکه منطقه مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان همه ساله میزبان زائران غیرایرانی است که از پاکستان وارد خاک کشورمان می شوند، افزود: باید این منطقه مرزی را مرز عاشقی نامید که محل ورود و خروج عاشقان سالار شهیدان علیه السلام است و زائران پاکستانی در میان شرایط بد امنیتی، بهداشتی و درمانی خودشان را به این مرز می رسانند و با استقبال ستاد مردمی استقبال از زائران اربعین حسینی روبرو می شوند.

سردار ناظری تاکید کرد: نوکری و تکریم زائران حسینی باعث شد که همه ساله سیر عاشقان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی افزایش پیدا کند و حضور زائران غیرایرانی اربعین حسینی که از خاک کشورمان عبور می کنند تا خودشان را به کربلا برسانند، افزایش چشمگیری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: موضوعاتی همچون تامین تغذیه، بهداشت، امنیت، ترابری و حمل و نقل، اسکان،کارهای فرهنگی و ... از جمله مواردی است که برای تکریم از زائران اربعین حسینی اختصاص داده می شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه ساله نمایندگانی از ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در شلمچه هم حضور دارند،ادامه داد: امسال هم تلاش شده که ستاد استقبال از زائران غیرایرانی اربعین حسینی به صورت مردمی برپا شود و در این کار از برادران شیعه و اهل تسنن استفاده می شود و همه دست به دست هم می دهند تا شاهد برگزاری مراسمی پرشور و حسینی در روز اربعین حسینی در کربلای معلی باشیم.

ارسال نظرات