نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

انقلاب اسلامی ایران یک تحول عظیم در جهان خبر ایجاد کرد

آیت الله صفایی در همایش بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی ایران یک تحول عظیم در جهان خبر ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۰۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

انقلاب اسلامی ایران یک تحول عظیم در جهان خبر ایجاد کرد

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سخنران همایش بزرگداشت روز خبرنگار حضرت آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه محبوب بوشهر در این مراسم گفت: اساسا انسان مولود اندیشه خود است، هیچ انسانی را نمیتوانید در طول تاریخ کشف کنید که حرکت ساده و پیچیده او و انواع رفتار‌هایی مثل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن تابع اندیشه او نباشد.

آیت الله صفایی ادامه داد: تمام اندیشمندان منطق صوری چنین اتفاق نظر دارند که انسان موجودی اندیشمند است. یک گزاره در تمامی علوم انسانی ایجاد شد و آن به گزاره در تربیت انسان نظر دارد. اندیشه انسان را مهندسی کنید پس عملا بر انسان مدیریت خواهید کرد.

سخنران مراسم تاکید کرد: خبر در حوزه صغری ساختار ذهن انسان نقش اساسی ایفا می‌کند و آن کبری دانش را تحلیل به جزئیات می‌دهد و انسان را به حرکت چه فردی و چه اجتماعی وا می‌دارد. در جهان بحث فلسفه مضاف مطرح است یعنی خبرنگار با خبر، آن ساختار ذهنی انسان که خالی است را پر می‌کند و با دانش کلی انسان تطبیق می‌دهد و مطابق آن عمل می‌کند.

نماینده، ولی فقیه با بیان ایجاد دو جبهه جهانی در حوزه خبر عنوان کرد: دو جبهه در جهان تشکیل شده که یکی جبهه مقاومت خبر است و دیگری جبهه استکبار خبری است. جبهه استکبار دنبال این است که شکل افکار مردم دنیا را آنگونه که او می‌خواهد باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک تحول عظیم در جهان خبر ایجاد کرد که آن جبهه مقاومت خبری است که با دادن خبر صحیح به مردم کمک می‌کند که اندیشه صحیحی را پیدا کنند. به همین خاطر است که خبرنگاری شغل مقدسی است، شغلی است که خداوند پیامبران و اولیا خود را در عرصه خبر رسانی مامور کرد.

آیت الله صفایی به فعالین در عرصه خبر گفت: شما عزیزان که بزرگان این سرزمین هستید با ایجاد نشست‌ها و کرسی‌های نظریه پردازی در رسانه و در رابطه با فلسفه و شرایط کنونی خبر در جهان گردهمایی‌هایی را داشته باشید که استان بوشهر همیشه جز اولین‌ها بوده است.
 
انقلاب اسلامی ایران یک تحول عظیم در جهان خبر ایجاد کرد

پایان خبر/
ارسال نظرات