خبرهای داغ:
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که آمریکا به تعهدات بین‌ المللی خود پایبند بوده و اجازه حضور وزیر خارجه ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را بدهد.
کد خبر: ۹۱۶۳۳۴۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سخنگوی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا به تعهدات خود به عنوان کشور میزبان سازمان ملل در رابطه با حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر (شهریور) پایبند باشد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد سه شنبه شب به وقت تهران در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: «باید صبر کنیم و ببینیم که در مجمع عمومی سازمان ملل چه اتفاقی می افتد، من نمی‌توانم پیش بینی کنم، اما آمریکا طبق توافقنامه کشور میزبان تعهداتی دارد و به عنوان یک اصل کلی امیدواریم که هر کشوری به تعهداتی که دارد، عمل کند.»


سخنگوی سازمان ملل متحد

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه گذشته نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند. این اقدام، اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که ظریف در سفر به آمریکا، با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی مصاحبه کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا پیش از این، به صراحت از مصاحبه‌های ظریف ابراز خشم کرده است. وی پس از اعلام تحریم‌های ظریف هم با انتشار توییتی، از این اقدام استقبال کرد. 

بر اساس توافقنامه مقر سازمان ملل متحد و ایالات متحده، آمریکا به عنوان کشور میزبان نباید هیچ مانعی را برای تردد نمایندگان یا مقامات کشورهای عضو سازمان ملل متحد که برای شرکت در رویدادهای سازمان ملل به آنجا سفر می‌کنند، اعمال کند.

هفتاد و چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۷ سپتامبر(۲۷ شهریور) در «نیویورک» آغاز می‌شود و مباحث سطح بالا از ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) شروع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها