مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اینترنت بدون فیلتر در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه اینترنت بدون فیلتر در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد گفت: در حال حاضر ۴۰۰ خبرنگار به اینترنت بدون فیلتر دسترسی دارند.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۹۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید محمدرضا دربندی در نشست با اصحاب رسانه استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: در چهل سال اخیر ۱۱ هزار و ۴۰۰ مجوز توسط هیئت نظارت بر مطبوعات صادر شده که از این آمار پنج هزار و ۷۰۰ رسانه در حال حاضر فعال هستند.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۱۰۰ نشریه مکتوب، ۵۷۰ پایگاه خبری و ۳۰ خبرگزاری در کشور فعال هستند گفت: از میان آمار نشریات مکتوب ۳۰۰ روزنامه، هزار و ۸۰۰ هفته‌نامه و ۲ هزار ماهنامه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ نفر از مدیران نشریات در کسور خانم هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ نشریه در حوزه سینما و ادبیات، ۷۸ نشریه در حوزه کودک و نوجوان، ۹۰ نشریه در حوزه خانواده، ۱۰ نشریه در حوزه معلولان و ۱۲ نشریه در حوزه اقلیت‌های دینی فعالیت می‌کنند.

دربندی خبرنگاران را بدنه اصلی رسانه‌ها دانست و ابراز داشت: در حال حاضر ۳ هزار سهمیه برای بیمه خبرنگاران فراهم شده است که با توجه به شمول بیمه تکمیلی، خبرنگاران باید مبلغ ۳۶۰ هزار تومن از حق بیمه را خودشان پرداخت کرده و مابقی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با وزیر ارتباطات، حدود ۴۰۰ نفر از خبرنگاران به اینترنت بدون فیلتر دسترسی پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به صدور کارت بین‌المللی خبرنگاری برای خبرنگاران خاطرنشان کرد: خبرنگاران با دارا بودن کارت خبرنگاری می‌توانند به صورت رایگان در امکان دیدنی و گردشگری کشور‌های گوناگون حضور پیدا کنند.
 
یارانه به رسانه‌های حکومتی تعلق نمی‌گیرد

بندری با اعلام اینکه یارانه رسانه‌ها در حال ساماندهی است افزود: با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده است این یارانه در اختیار پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌هایی قرار می‌گیرد که یا در مناطق کم‌برخودار باشند، یا فعالیت تخصصی داشته و یا در رتبه‌بندی‌های وزارت ارشاد شرکت کنند، اما این سهمیه به رسانه‌های غیر خصوصی و حکومتی مانند رسانه‌های قوه‌قضائیه و سپاه تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قطع شدن تخصیص ارز دولتی برای تهیه کاغذ مورد نیاز مطبوعات گفت: خوشبختانه در حال حاضر کمبود کاغذ برای نشریات وجود ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات