چرا از آزادگان در پست‌های مدیریتی بنیاد شهید استفاده نمی‌شود؟

جانشین موسسه فرهنگی پیام آزادگان با اعلام آمادگی دفاتر این موسسه در ۲۸ استان کشور برای برگزاری مراسم سالروز ورد آزادگان نسبت به سیاست‌ةای بنیاد شهید در قبال آزادگان انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۸۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریبرز خوب نژاد، جانشین موسسه فرهنگی پیام آزادگان با اشاره به برنامه‌های سالروز ورود آزادگان گفت: ما برای سی‌امین سالگرد ورود آزادگان که سال آینده است قطعا برنامه‌های مفصلی خواهیم داشت؛ اما تصمیم گرفته‌ایم امسال را نیز به نسبت سال‌های دیگر پرشورتر برگزار کنیم. امسال وظیفه خود می‌دانیم تا با تمام توان برای این مراسم برنامه داشته باشیم و به همین منظور به همه استان‌هایی که در آن‌ها نمایندگی داریم، بخشنامه ارسال کرده‌ایم که سالگرد ورود آزادگان را به‌ صورت اردو یا همایش در همه استان‌ها گرامی بدارند و در این راستا حتماً با رسانه‌ها، نمازجمعه و... ارتباط برقرار کرده و  از گلزار شهدای آزادگان دفاع مقدس نیز غبار روبی کنند.

وی افزود: نزدیک به 28 استان برنامه‌های خود را به صورت عینی و مصداقی اعلام کرده‌اند. همکاران عزیز ما در استان‌ها که این برنامه‌ها را سازماندهی می‌کنند، مانند خیلی از دستگاه‌ها نیرو، امکانات و ساختمان ندارند بلکه در اکثر استان‌ها، آزادگان به صورت خودجوش در یک فضای کاملا جهادی و انقلابی کار می‌کنند.

خوب نژاد با اشاره به انسجام در مورد برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: در تهران جلساتی با بنیاد شهید برگزار شده و ما دوست داریم بنیاد شهید خودش برنامه مستقلی نیز داشته باشد. متاسفانه یکی دو سالی است که مانند سال‌های قبل در برگزاری چنین مراسمی به ویژه در تهران شاهد همکاری آن‌ها نیستیم، یا بهتر بگویم، همکاری مناسب نیست. سال‌هایی بوده که مسئولان بنیاد شهید نمی‌خواستند با ما همکاری کنند؛ اما ما در هر برنامه‌ای که داشتیم نام بنیاد را آورده‌ایم بدون اینکه کمکی کرده باشند.

جانشین موسسه فرهنگی پیام آزادگان در ادامه گفت: بنیاد شهید آزادگان و نیازهای آن‌ها را به طور دقیق نمی‌شناسد. این ادعا نیست و کاملا واقعیت است؛ بنیاد شهید در مورد آزادگان فقر اطلاعاتی دارد. به نظرمن مدیران بنیاد مشکلات آزادگان را نمی‌شناسند یا بهتر بگویم کامل نمی‌شناسند. حالا که اطلاعاتشان کافی نیست، جایی هست که اطلاعات و ارتباطات کامل با آزادگان دارد و ظرفیت‌های آزادگان را به درستی می‌شناسد، چرا از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند؟ چرا به عنوان مشاور امین نباید از موسسه ما در همه زمینه‌های مربوط به آزادگان استفاده شود؟

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مشکلات و شرایط آزادگان شرایطی استثنایی و خاص است، گفت: این‌ها دارای شرایطی هستند که باید با توجه به آن قانون و آیین‌نامه تنظیم کرد؛ آزاده‌ای که 10 سال اسارت کشیده چرا نباید 50 درصد جانبازی داشته باشد؟ من پیشنهادم برای بنیاد شهید این است که اعلام کنند تسهیلات و امور درمانی و خانواده‌های کلیه آزادگان که تعداد خیلی زیادی هم نیستند، مانند جانبازان 50 درصد محاسبه ‌شوند؛ این کار می‌تواند تا حدی بی‌عدالتی‌ها را مرتفع کند.

خوب نژاد در ادامه تصریح کرد: برای رفع مشکلات و شناخت بیشتر، از آزادگان نیز در پست‌های مدیریتی کمک بگیرید؛ در همه بنیاد شهید یک آزاده به عنوان مدیر شاغل بود که او هم هفته پیش از بنیاد رفته است. حالا دلیلش را نمی‌دانیم که بازنشسته شده، استعفاء داده یا او را برکنار کرده‌اند. وقتی کسی نباشد که مشکل را بگوید، نمی‌توان آن را حل کرد. ما امیدواریم مراسم سالروز 26 مرداد ماه یعنی ورود آزادگان به کشور در سال 98 آغازی باشد برای اینکه که عدم شناخت بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به آزادگان برطرف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار