شهید «سيد محمد صحافی» از همان كودكی معتقد به موازين و احكام الهی بود و چون خودش از محرومين جامعه بود لذا درد محرومین و مستضعفین را از نزديك لمس مي‌‌كرد و از اين جهت در رنج آنها سهيم بود.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۰۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، شهید سید محمد صحافی در سال ۱۳۴۴ در‌ابرکوه متولد شد. او از همان کودکی معتقد به موازین و احکام الهی بود و، چون خودش از محرومین جامعه بود لذا درد محرومین و مستضعفین را از نزدیک لمس می‌کرد و از این جهت در رنج آن‌ها سهیم بود.
تحصیلات ابتدائـی را در مدرسه نسفی و تحصیلات راهنمایی را در مدرسه راهنمایی شهید مدرس و تحصیلات متوسطه را تا سال دوم نظری در دبیرستان شهید حقدوست طی کرد وی به کلاس‌های دینی علاقه زیادی داشت و درسال ۱۳۵۷ که انقلاب حرکت خودش را به رهبری امام خمینی آغاز کرد، سید محمد یکی از کسانی بود که انقلاب شکوهمند اسلامی را درک کرد و پیوسته کوشش می‌کرد که این انقلاب به پیروزی برسد و حکومت طاغوت سرنگون شود.
او علاقه زیادی به امام داشت چنانکه بعضی مواقع آنقدر مجذوب امام می‌شد که شروع به گریه می‌کرد.
پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌های چشمگیری را در ارگان‌ها و نهاد‌های انقلابی در‌خط امام داشت وی یکی از اعضای فعال پایگاه شهید بهشتی بود تا این که جنگ تحمیلی از طرف آمریکای جنایتکار آغاز گشت و با شروع کار بسیج و سپاه در نخستین فرصت برای آموزش روانه گشت، اما چون پدر و مادر او به ایشان علاقه زیادی داشتند زمانی که از پادگان شهید دستغیب در حال اعزام به جبهه بود او را بازگرداندند. وی در بازگشتن به پدر و مادرش‌گفته بود که من راه را شناختم و بایستی در این راه شهید شوم پس از این که از پادگان آموزشی برگشته بود بار دیگر به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و در عملیات والفجر‌۲ که در تاریخ ۲۹/۴/۶۲ که با رمز یا الله آغاز شد شرکت کرد و در ۸ روز از عملیات می‌گذشت که بر اثر اصابت تیر دشمن بعثی به شکم شربت شهادت نوشید و به لقاء‌لله پیوست.
انتهای پیام/
ارسال نظرات