خبرهای داغ:
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین

آغاز به کار جشنواره سخنوری بشردوستی/ ایجاد صلح در جهان، وظیفه ذاتی سفثران بشردوست است

میرزایی گفت: وظیفه ما بشردوستان این است که بتوانیم با ترویج تفکر بشردوستانه، صلح را در جهان پایدار نماییم.
کد خبر: ۹۱۶۳۰۷۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نادر میرزایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در آئین افتتاح جشنواره سخنوری بشردوستی که در سالن آمفی تئاتر کتابحانه امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه هلال احمر در برگزاری این جضنواره بیان کرد: مبنای نظریه صلح گرایان بر این اساس است که آتش بس به معنای صلح نیست.

وی ضمن اشتره به انواع مفاهیم صلح گفت: دو نوع مفهوم صلح وجود دارد که شامل صلح سلبی که به آتش بس تعبیر می شود و صلح ایجابی که شامل صلح به همراه دوستی است، می باشد که این مفهوم صلح در فرهنگ کوچه بازاری ما وجود دارد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: ما اگر بخواهیم به صلح جهانی و پایدار برسیم باید حوزه تفکر صلح گرایانه را در سطح جهان گسترش دهیم.

میرزایی عنوان کرد: به دلیل وجود تفکر خشونت مشکلات زیادی در دنیا وجود دارد. جهان روز به روز به سمت خشونتی کشیده می شود که اگر نتوان مقابل آن ایستاد، عاقبت جهان مشخص نخواهد شد و در واقع جهانی پر از خشونت و دور از صلح خواهیم داشت که هچ یک از اصول اخلاقی و مفاهیم انسانی در آن رعایت نمی شود.

وی افزود: وظیفه انسانی ما نیز ایجاد قدم هایی برای صلح است و وظیفه ما بشردوستان این است که بتوانیم با ترویج تفکر بشردوستانه، صلح را در جهان پایدار نماییم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین همچنین با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره تصریح کرد: از بین 254 شرکت کننده، 38 نفر به جشنواره راه یافتند و این جشنواره به دوزبان انگلیسی و فارسی برگزار شد که در بخش انگلیسی آثار به حد نصاب نرسید.

میرزایی یادآور شد: از بین راه یافتگان به جشنواره، سه نفر برتر جشنواره هستند که نشان برتر سفیران بشردوست اهدا خواهد شد اما در پایان به همه راه یافتگان نشان سفیر سخنور داده می شود که از ظرفیت این سخنوران در جمع های مختلف بعنوان سخنران استفاده می شود.

وی افزود: هر حرکت بزرگ بین المللی از جایی آغاز می شود و این جشنواره زمینه ساز ورود به سطح بین الملل است که امیدواریم بزودی میزبان سفیران بشردوست سایر کشورها در استان باشیم چرا که مقوله بشردوستی، جهان شمول است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان قزوین، در سطح کشور یکی از موفق ترین جمعیت ها در حوزه های مختلف امداد و نجات، جمعیت داوطلبان و جمعیت جوانان می باشد و توفیقات بالایی همچون کسب تشخص خلاقیت بعنوان جوان خلاق در کشور را داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار