گزارش بانکی؛

بانک ایران زمین پیشگام در بانکداری دیجیتال/ رشد شتاب گیرنده تکنولوژی در بانک ایران زمین/ تغییر رویه از وضعیت تراکنش محوری فعلی به سمت مشاوره پروری مشتریان

بانک ایران زمین یکی از پیشگامان عرصه ی پیاده سازی بانکداری دیجیتال طی سالیان اخیر است این بانک در بستر بانکداری دیجیتال، تراکنشی که با درخواست مشتری آغاز شده است را در حداکثر بهینه سازی پاسخ می دهد.
کد خبر: ۹۱۶۳۰۴۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

گروه اقتصادی_خبرگزاری بسیج؛مقدمه:واژه بانکداری دیجیتال مفهومی است که طی چند سال اخیر در سیستم بانکی ما مطرح شده و تصویر واقعی و تمام نمای این مفهوم از دیدگان اغلب افراد پنهان مانده است.این در حالی است که بسیاری از افراد،بانکداری دیجیتال را با مفهوم بانکداری همراه یا بانکداری آنلاین یکسان در نظر می گیرند و یا برخی دیگر از افراد بر این تصور هستند که بانکداری دیجیتال تنها یک آبشن جدید بر روی بانکداری سنتی قدیمی گذشته است اما واقعیت با آنچه که در تصور مردم و بسیاری از افراد می گذرد بسیار تفاوت دارد.

نظام بانکداری امروز در دنیا به سمت دیجیتالی شدن می رود. این موضوع در میان بانک های دنیا گریزناپذیر است. به ‏بیان ساده تر، در آینده نزدیک بانکی که نتواند خود را به سمت دیجیتالی شدن سوق دهد، از گردونه رقابت های بانکی ‏در دنیا خارج شده و اقبال مشتریان به آن کمتر می شود. همین وضعیت در کشور ما نیز برقرار است. به بیان ساده، امروزه ‏تراکنش های ساده بانکی بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک انجام می شود و وضعیت به گونه ای است که هر بانکی ‏نتواند امکانات و خدمات دیجیتال به مشتری خود ارائه دهد، عملا طرد خواهد شد.‏

در این بین ، با توجه به وضعیت شتاب گیری الکترونیک در بانک ها، هر بانکی که توانسته باشد از این ابزار به خوبی و بیش از دیگران بهره گیرد، می توان در عرصه رقابت، از سایر همقطاران خود سبقت گیرد.

موضوع دیگر اینکه فناوری های دیجیتال، در کشور ما نیاز به معرفی به مردم دارند؛ هم از نظر آشنایی مشتریان بانکی با ‏این خدمات و هم از نظر اطمینان بخشی به آنها و تشویق و ترغیب شان برای استفاده از آنان و کاهش هزینه ها. از این ‏رو، برگزاری رویدادهایی مانند رونمایی از دستاوردهای عرصه «بانکداری دیجیتال» اهمیت ویژه ای دارد.

بانکداری دیجیتال، شامل یک تحول کامل به محیطی دیجیتال برای مشتریان و کارکنان است. بانکداری دیجیتال، متکی به کلان ‌‌داده، تجزیه وتحلیل و پذیرش تمام فناوری‌‌های جدید به منظور بهبود تجربه‌‌ مشتری می‌‌باشد. تنها در صورتی یک بانک، دیجیتال تلقی خواهد شد که تمام کارکردهایی که دارد، از توسعه‌‌ محصول گرفته تا خدمات پس از فروش را دیجیتالی کرده باشد. به یقین مهمترین بخش هایی که می توانند تصور واقعی و تمام نمای بانکداری دیجیتال را برای استفاده از فناوری یکپارچه سازی پردازش تراکنش ها و عملیات های بانکی مشتریان و سایر خدمات ارائه دهند، بانک‌های فعلی کشور هستند.

اما بنا بر گزارش بسیج ؛ بانک ایران زمین یکی از پیشگامان عرصه عملیاتی سازی بانکداری دیجیتال طی سالیان اخیر بوده است. این بانک در بستر بانکداری دیجیتال، عملیاتی که با درخواست مشتری آغاز شده است را در حداکثر پهنای بهینه سازی ، در دسترس بودن ، سودمندی و صرفه جویی در وقت و زمان و همچنین کاهش چشمگیر هزینه های عملیاتی عاری از هرگونه خطا تاکنون پاسخ داده است.

این گزارش می افزاید مدیران بانک ایران زمین ضمن تشریح برنامه های خود در ابتدای سال ۹۸ بر هوشمند سازی فرآیندها در سیستم بانکی به عنوان یک الزام مهم در راستای هر چه بیشتر مشتریان ونیز تحقیق بانکداری دیجیتال برای تسهیل خدمات تاکید کرده  اند. بانک ایران زمین بر خلاف تصور همگان بانکداری دیجیتال را مترادف با بانکداری آنلاین یا بانکداری بدون شعبه نمی‌داند و مطابق با نظر تحلیلگران و پژوهشگران اقتصاد بانکی همگام با اجرایی شدن بانکداری دیجیتال شعب فیزیکی خود را حذف نخواهد کرد . چنانکه از وضعیت تراکنش های محوری فعلی به سمت مشاوره پروری مشتریان در راستای خدمات بهتر و سریع تر پیش خواهد رفت که این البته مستلزم زیر ساخت هایی بوده که در طول سالیان گذشته، بخش عمده انرژی و وقت و هزینه مدیران این بانک را به خود اختصاص داده تا با بسترسازی مناسب، امروز این بانک را به عنوان یکی از مطرح ترین بانک های دیجیتالی در کشور معرفی نماید.

بدین ترتیب دیری نخواهد پائید که بانک ایران زمین را دیجیتالی ترین بانک کشور دریابیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار