نشست هفتگی شهر کتاب عصر امروز پانزدهم مرداد به نقد و بررسی کتاب «ریشه‌های الهیاتی مدرنیته» اختصاص دارد که با حضور کارشناسان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۰۳۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مهر، کتاب «ریشه‌های الهیاتی مدرنیته» نوشته‌ مایکل آلن گیلسپی با ترجمه‌ زانیار ابراهیمی و به همت انتشارات پگاه روزگار نو به تازگی منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب، پاسخ کلیشه‌ای و رایج از مفهوم مدرنیته و ریشه‌ها و زمینه‌های ظهور آن را به چالش می‌کشد و به دنبال ارائه‌ روایتی دقیق از روند تحولات فکری است که زمینه‌ ظهور مدرنیته را فراهم کردند.

دغدغه‌ او در این کتاب اثبات نقش اصلی دین و الهیات در شکل‌گیری ایده‌ مدرنیته است، درست خلاف آن‌چه روایت‌های رسمی از مدرنیته بیان می‌کنند. گیلسپی این تصور را که مدرنیته ریشه و هسته‌ای خداناباورانه، دین‌ستیزانه و حتی لاادری‌گرایانه دارد، اشتباه می‌داند و به ما نشان می‌دهد که مدرنیته از همان آغاز نه تنها در پی حذف دین نبود که می‌خواست دیدگاهی تازه را درباره‌ دین و جایگاه آن در زندگی انسان بپرورد.

نشست هفتگی شهر کتاب عصر امروز پانزدهم مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «ریشه‌های الهیاتی مدرنیته» اختصاص دارد که با حضور احمدعلی حیدری، میثم سفیدخوش و زانیار ابراهیمی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات