خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: استان همدان از لحاظ مصرف جزو استان‌های کم مصرف بوده و 85 درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۹۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

85 درصد مردم استان همدان الگوی مصرف را رعایت می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با مدیرعامل، معاونین و مدیران این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی شهیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این دیدار با اشاره به جمعیت استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر 746 هزار مشترک برق در استان همدان وجود دارد و 35 درصد مصرف ما در بخش خانگی، 34 درصد کشاورزی و 11 درصد نیز در بخش صنعتی است.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی استان به 10.13 درصد تا پایان سال 97 کاهش یافته است، گفت: پیک بار استان همدان سال گذشته 687 مگاوات بود که به 689 مگاوات تا پایان تیر ماه سال جاری رسیده است که حاکی از مدیریت و کنترل پیک بار در استان دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه تعداد روستاهای برقدار ما یک هزار و 72 روستا است، ابراز داشت: حدود 40 درصد از مشترکین ما در شهرستان همدان هستند.

وی با اشاره به شاخص‌های شرکت عنوان کرد: بحث متوسط سرانه مصرف و کاهش تلفات و زمان خاموشی‌ها از شاخص‌های مهم عملکردی شرکت است که هر ساله بر اساس آنها برنامه‌ریزی و عمل می‌شود.

شهیدی با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه خانگی استان همدان یک هزار و 855 کیلووات ساعت است، گفت: استان همدان از لحاظ مصرف جزو استان‌های کم مصرف بوده و 85 درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به افت ولتاژ در برخی از نقاط عنوان کرد: در راستای رفع این مشکل نیز احداث چند پست پیش‌بینی شده که پست عبدالرحیم یکی از آنها است که بارگیری آن شروع شده و ضعف ولتاژ این منطقه کاملاً رفع می‌شود.

*انجام 20 مگاوات توافقنامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش صنعتی افزود: تاکنون 20 مگاوات توافقنامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی انجام شده و 23 مگاوات نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع درآمد هزینه‌ای است، گفت: منابع شرکت از محل فروش انشعاب و انرژی است که سال گذشته از محل فروش انشعاب 34 میلیارد تومان و از محل بند «د»، عوارض و مزایده‌ها 10 میلیارد تومان بوده که برای توسعه و اصلاح شبکه‌های استان هزینه شده است.

شهیدی با بیان اینکه جمع منابع ما طی سال گذشته 118 میلیارد تومان بوده که 152 میلیارد تومان هزینه داشته‌ایم، اظهار داشت: در فروش انشعابات، قیمت هر انشعاب عادی برای مشترکین یک میلیون و 800 هزار تومان است در حالی که هزینه هر انشعاب برای شرکت 3 میلیون و 500 هزار تومان تمام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش خاموشی‌ها عنوان کرد: استفاده از نیروهای خط گرم برای تعمیرات و ارتقاء تجهیزات در این امر مؤثر بوده و خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده شرکت از سال 95 روند نزولی داشته است و با توجه به افزایش 7 درصدی انرژی فروخته شده شاهد کاهش خاموشی‌ها هستیم.

* توافقنامه 80 مگاواتی برق استان همدان با کشاورزان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به کنترل پیک بار استان در ایام تابستان تصریح کرد: در حال حاضر 80 مگاوات با کشاورزان توافقنامه داریم که اجرایی می‌شود و در کاهش پیک بار استان کمک کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه تبدیل کنتورهای آنالوگ به دیجیتال نیز تاکنون 60 درصد کنتورهای برق استان به دیجیتال تبدیل شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

شهیدی با اشاره به بحث وصول مطالبات که یک سوم درآمد شرکت است، گفت: سال گذشته وصول مطالبات شرکت 98 درصد بود و طی چهار ماه سال جاری 90 درصد است.

وی با اشاره به شناسایی 13 هزار برق غیرمجاز در سال گذشته ابراز داشت: از این تعداد 5 هزار و 163 مورد تبدیل به مجاز شدند که 4 هزار مورد آن مربوط به شهرستان همدان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: تأمین برق روستای چشمه بید اسدآباد، بهره‌برداری از نیروگاه 7 مگاواتی بشیک تپه کبودراهنگ و نیروگاه 6مگاواتی chp صنایع سنگ پارس همدان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی در ادامه سرقت و تخریب تجهیزات، تخصیص کامل و متناسب با وجوه دریافتی منابع عوارض برق، تخصیص منابع سرمایه‌ای لازم در راستای تأمین برق متقاضیان و بازسازی تأسیسات فرسوده شبکه‌های موجود، تعدیل قیمت‌های انرژی متناسب با هزینه‌های تمام شده در صنعت برق، پرداخت ما به التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده به شرکت برای جبران زیان انباشته شرکت در سال‌های گذشته برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را از چالش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد و خواستار پیگیری و رفع آنها شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات