خبرهای داغ:
صفاپور گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر استان، تنها دستگاهی است که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می گیریم و از لحاظ کمی رتبه ششم کشور را کسب کردیم
کد خبر: ۹۱۶۲۹۹۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اردشیر صفاپور دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سومین جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که به ریاست مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر استان، تنها دستگاهی است که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می گیریم و از لحاظ کمی رتبه ششم کشور را کسب کردیم و پنج کمیته تخصصی ماهیانه در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به وضعیت اعتیاد استان گفت: در بحث اعتیاد و در حوزه معتادین، متاسفانه استان وضعیت خوبی ندارد و نیاز به تلاش کمیته های تخصصی جهت برنامه ریزی های کارشناسانه در بحث پیشگیری از اعتیاد می باشد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در بحث تسهیلات بهبود یافتگان، هنوز منتظر ابلاغ اعتبارات سالجاری شورای مبارزه با مواد مخدر هستیم.

صفاپور ضمن اشاره به اقدامات دستگاهها در هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در بحث هفته مبارزه با مواد مخدر دستگاهها اقدامات خوبی انجام دادند که شامل برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی و برگزاری نمایشگاه، چهار جنگ نشاط و شادی در استان و یک همایش استانی داشتیم که در بحث پیشگیری از اعتیاد انجام شد.

وی افزود: اقدامات هفته مبارزه با مواد مخدر نمادین است و هدف ما نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در بین اقشار مختلف جامعه است.

این مسوول با اشاره به برنامه های انجام شده در حوزه دانش آموزی اضافه کرد: دانش آموزانی که در معرض اعتیاد بوده و از نظر بضاعت مالی در مضیقه بودند، اقداماتی از سوی بهزیستی و علوم پزشکی انجام شد و این دانش آموزان مورد حمایت قرار گرفتند.

صفاپور کنگره شصت و انجمن معتادین گمنام را با توجه به اقداماتشان دو بازوی بسیار مهم در امر پیشگیری از اعتیاد دانست که بی چشمداتشی در حال فعالیت می باشند.

 

از ظرفت آموزش و پرورش، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده شود

در ادامه سید محمد میرباقری رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد زیرا با سه طیف سنی حساس سر و کار دارد.

وی گفت: متاسفانه از مهر ماه سال گذشته این مشکل را داشتیم که نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در حال حاضر نیاز است تا از ظرفیت آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از آسیبها و آموزش مهارت های زندگی استفاده شود.

 

21 مرکز ترک اعتیاد فعال در استان

زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین نیز در ادامه افزود: 19 سمن ثبت شده و دو سمن در حال ثبت در استان وجود دارد که در حوزه پیشگیری از اعتیاد در حال فعالیت هستند.

وی گفت: 7 سمن در قزوین، 2 سمن در بویین زهرا، 2 سمن در آوج، 3 سمن در البرز، 3 سمن در تاکستان و 2 سمن در آبیک در حال فعالیت می باشند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: زیربنای تشکیل مراکز اقامتی، حمایت از فرد معتاد است و اینکه ماهیتا این مراکز به موسسه تبدیل شوند و در حال حاضر 23 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که 2 مرکز تعطیل هستند و مابقی مراکز زیربنای سمن دارند. در مجموع 41 مرکز در حوزه پیشگیری و کاهش اعتیاد با ما همکاری می کنند و بسیاری از سمن ها که در زمینه خیریه با ما همکاری می کنند به دنبال تغییر ماهیت می باشند.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها