خبرهای داغ:
یک متخصص پوست گفت: در فصل تابستان اشعه‌های خورشیدی اثرات تخریبی بیشتری بر سلامت پوست خواهند داشت.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۸۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  رویا گستری متخصص پوست؛ درباره بروز سرطان پوست در تابستان اظهار کرد: همه می‌دانیم قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید می تواند عوارض متعددی از قبیل  گرمازدگی و آفتاب سوختگی به همراه داشته باشد که این امر موجب سرطان پوست خواهد شد.

وی با اشاره به  اینکه سرطان انواع مختلفی دارد، گفت: فرد در ابتدا دچار مشکلات سطحی پوست می شود و با گذشت زمان ممکن است بیماری عود کند و در میان افرادی که پوست سفیدی دارند و بالای 60 سال هستند بیشتر در معرض این  سرطان خواهند بود.

 

گستری درباره علائم سرطان پوست بیان کرد: علل مختلفی در بروز سرطان پوست وجود دارد که این نشانه ها معمولا به صورت یک جوش که اغلب قرمز رنگ هستند؛ بروز می‌کند و شکل و اندازه متفاوتی دارد.

متخصص پوست افزود: اگر تغییر رنگ، نامتقارن بودن خال‌ها و اندازه آن با تغییراتی روبه رو باشد، حتما نشانه‌هایی از سرطان محتمل است که باید هرچه سریعتر تحت مراقبت پزشک بود.

وی درباره درمان این نوع بیماری متذکر شد: درمان سرطان پوست در صورتی‌ که در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، معمولا با برداشتن قسمت‌های درگیر بیماری است اما اگر افراد دیر متوجه این نوع بیماری شود و بعد از مدت طولانی به پزشک مراجعه کنند حتما سرطان پوست عود می‌کند.

متخصص پوست بیان کرد: انواع سرطان‌های پوست غیر از ملانوما شامل سرطان سلول پایه‌ای و سنگفرشی است که این نوع سرطان هم مانند انواع دیگر با تشخیص به موقع، درمان می‌شود.

وی تاکید کرد: افرادی که قبلا مبتلا به سرطان پوست بوده اند ممکن است دوباره دچار این نوع بیماری شوند، پس بهتر است سالی یک بارمورد معاینه قرار بگیرند.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها