خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با بیان اینکه امروز دولت یقین پیدا کرده که همدان یک قطب است، ابراز داشت: استان همدان قطب فرهنگی و آماده توسعه است.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۸۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

استان همدان قطب فرهنگی و آماده توسعه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ضمن تأکید بر ضرورت توجه به زیرساخت‌ها اظهار داشت: باید به زیرساخت‌های روستاهایی که مهاجرت معکوس دارند، توجه شود.

وی با اشاره به الحاق سه روستای حسن‌آباد، قاسم‌آباد و علی‌آباد به شهر همدان عنوان کرد: این سه روستا در مجموع جمعیتی حدود 40 هزار نفر دارند که با الحاق آنها به شهر باید زیرساخت‌های لازم نیز به تناسب آنها فراهم شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با توجه به گام‌هایی که برداشته شده استان همدان در حال توسعه است.

وی با اشاره به خیزشی که در استان برای توسعه ایجاد شده است، ادامه داد: زمانی برای معرفی استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن تلاش شد، که امروز بعد از 15 سال با توجه به ایجاد اتوبان‌ها، راه‌آهن، برگزاری همایش‌های بزرگ و جهانی و... در سطح استان شاهد اثرات آن هستیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه امروز دولت یقین پیدا کرده که همدان یک قطب است، ابراز داشت: استان همدان قطب فرهنگی و آماده توسعه است.

وی ادامه داد: نقشه‌راه ما مشخص است و این امر در تمام زمینه‌ها و حوزه‌ها از جمله راه‌آهن و بهداشت و درمان اجرایی شده و امروز موفقیت را در آنها لمس می‌کنیم چراکه علوم پزشکی ما یک قطب و محور شده به طوری که نام آن نیز با مصوبه مجلس به علوم پزشکی ابن سینا تغییر یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم همدان را قطب نگه داریم باید نقشه‌راه ما مشخص باشد، افزود: در این راستا تاکنون 46 پروژه اجرایی شده و 41 پروژه ملی نیز مصوب کرده‌ایم که استاندار کمیته‌های آن را مشخص کرده و جلسات مشترک این کمیته‌ها برگزار می‌شود تا این جهش بزرگ در استان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما برای چرخش نیازمند برق است و بالعکس، عنوان کرد: ما باید تعریفی برای آب، برق و گاز داشته باشیم که خطوط آنها را از جایی ببریم که هزاران هکتار زمین را تحت پوشش قرار دهد به ویژه شهرک‌ها و مکان‌های صنعتی را تا اقتصاد و گردشگری استان رونق یابد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اجرای پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی وی آی پی در همدان گفت: مکان‌ این پروژه باید جایی باشد تا بیمارانی که برای مداوا از راه دور به آن مراجعه می‌کنند علاوه بر درمان، محلی برای استراحت و گردشگری خانواده‌های آنان باشد و این نگاهی است که ما باید به پروژه‌ها داشته باشیم.

وی یادآور شد: در خصوص زیرساخت‌ها از قبیل برق، آب و گاز نیز باید اینگونه باشد و این امکانات در منطقه ویژه جهان‌آباد و فناوری که محور هستند، به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران بدون هیچ مشکلی ورود کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید کمیته‌های پژوهشی تشکیل شود و بررسی کنند که شاهرگ‌های اقتصادی استان کجا است تا زیرساخت اقتصاد را در آن مناطق حل کنیم.

وی با بیان اینکه در استان کوچک‌ترین تنشی وجود ندارد و هارمونی ادارات باید شکل بگیرد، گفت: ما باید در کلان‌شهر همدان برنامه‌ریزی کنیم و برای شرکت‌های خدمات‌رسان نقشه‌راه داشته باشیم چراکه در این صورت سرمایه‌گذاران را سریع جذب می‌کنیم.

بادامی، مدیرعامل شرکت شهرکت‌های استان همدان نیز در ادامه با اشاره به تعامل خوب شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در خصوص برق‌رسانی به شهرک‌ها گفت: در این زمینه اجرای احداث پست‌های 230 ‎ در رزن، همدان و... پیش‌بینی شده که نیاز به اعتبار و سرمایه مناسب است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات