مدیر گروه جهادی خاتم‌الانبیاء (ص) تربت‌جام با اشاره به اعزام و استقرار ۱۰ روزه جهادگران گروه فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه مهدیه، مدرسه علمیه نرجس (س) و پزشکی از استان‌های خراسان رضوی، تهران، کرمانشاه و گیلان در مناطق محروم شیعه و سنی این شهرستان از کم‌کاری برخی مسئولان اجرایی ابراز گلایه داشت و بیان کرد: جهادگران به‌جای خرج‌تراشی درصدد رفع نیاز محرومین‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۶۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
حجت‌الاسلام جواد ارقبائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی با اشاره به اهداف این گروه جهادی که بالاترین آن رضایت خداوند و خدمت به محرومین است گفت: مهم‌ترین نیاز جامعه به‌خصوص مناطق محروم و کم برخوردار شیعه و اهل سنت شهرستان تربت‌جام «فرهنگی و تبلیغی» است.

وی با ابراز گلایه از عدم همکاری و کم‌کاری برخی مسئولان اجرایی شهرستانی با جهادگران متذکر شد: گروه‌های جهادی هدفی جز خدمت خالصانه به نیازمندان ندارند و به‌جای خرج‌تراشی درصدد رفع نیاز محرومین‌اند، بنابراین کم‌کاری مسئولان با جهادگران نشان از عدم پاسخ‌گویی به مطالبه و گفتمان مردمی است.

مدیر گروه جهادی خاتم‌الانبیاء (ص) تربت‌جام عنوان داشت: در این اردو‌ها گروه فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه مهدیه و مدرسه علمیه نرجس (س) شهرستان ضمن عمق‌بخشی به مسائل فرهنگی تبلیغی که در کاهش آسیب‌ها بسیار مؤثر است درکنار گروه‌های فرهنگی- پزشکی مهاجر افغانستانی و استان‌های خراسان رضوی، تهران، کرمانشاه، گیلان با استقرار ۱۰ روزه در مناطق محروم شیعه و اهل سنت این شهرستان در زمینه‌های مختلف خدمت رایگان ارائه گردید.

در ادامه این گفت‌وگو مدیر گروه جهادی مدرسه علمیه نرجس (س) تربت‌جام گفت: این اردو‌ها در قالب برنامه‌های جهادی، تبلیغی، فرهنگی، پزشکی، دندانپزشکی، مامایی وپیشگیری، درمانی، بهداشتی، طب سنتی، مشاوره‌ی «گروهی، فردی، خانواده»، عمرانی و... باهدف ارائه خدمت عام‌المنفعه به مناطق محروم و مردم نیازمند این شهرستان اجرایی شد.

«ادیسه پروانه» با اشاره به آسیب شناسایی مناطق هدف و شناسایی خانواده نیازمند به همت دهیاران و معتمدان محل افزود: برگزاری کلاس‌های قرآنی، احکام، کار با کودک، اجرای برنامه‌های جذاب و متنوع حجت‌الاسلام حسین پور «عمو روحانی»، دیوارنویسی مدارس خواهران، مسابقات ورزشی و جشن تولد از دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی این اردو‌ها است.

وی به اشاره به گستردگی جغرافیای منطقه هدف گفت: عمده فعالیت‌های انجام در روستا‌های رحمت‌آباد، یادگار، شهرستانک، میخک، صاحب داد، حسین‌آباد، اسلام‌آباد، الله‌آباد، چشمه گل، تغوز و سنگ آتش از «بخش پایین جام»، جباربیگ، چامزار سفلا و علیا، کاریز دره و موسی‌آباد از «بخش مرکزی» و رباط سمنگان، سمسرا علیا و سماخون از «بخش بالاجام» است که در افتتاحیه آن فرمانده سپاه، معاونت فرمانداری، امام‌جمعه شهرستان و... حضور داشتند.

گفتنی است: در این اردو‌های جهادی؛ گروه پزشکی- فرهنگی مهاجر افغانستانی و استان‌های خراسان رضوی، تهران، کرمانشاه و گیلان، گروه فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه مهدیه، مدرسه علمیه نرجس (س)، ناحیه مقاومت سپاه، بسیج سازندگی، شهرداری، آموزش‌وپرورش، دانشکده علوم پزشکی، بخشداری، دهیاری و شورای اسلامی بخش‌های مختلف شهرستان تربت‌جام همکاری و مشارکت داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها