خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد قزوین:

خلق ایده‌های نوین فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار ضروری است

خلق ایده‌های نوین فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی در سطح جامعه ضروری است.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۳۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه کمیته خلق ایده‌های فرهنگی شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، علی رحمانی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین و فرهیختگان و صاحب‌نظران فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه، حقایق‌پور با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس از مهمترین مولفه‌های پیروزی رزمندگان ما مقابل دشمنان بوده است، گفت: امروز هم این فرهنگ می‌تواند راهگشای مشکلات ما در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه باشد به همین دلیل تمسک به آن ضروری است.
وی گفت: موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به قدری وسیع است که همه‌ی مسوولان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند ورود جدی داشته باشند و در اشاعه‌ی آن به ما کمک کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: البته قوانین خوبی در این راستا وجود دارد ولی در اجرا ضعیف هستیم که بایستی با همت مسوولان آنها را برطرف کنیم.
این مسوول گفت: استفاده و نشر پیام‌ها، توصیه‌ها، خاطرات و وصایای شهدا در سطح جامعه یکی از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید آنها را به نحو مطلوبی به نسل امروز انتقال دهیم.
وی با اشاره به اینکه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت در استان قزوین تشکیل شده است، گفت: کمیته خلق ایده‌های فرهنگی نیز در راستای همین شورا تشکیل شده تا صاحب‌نظران و فرهیختگان استان نظرات تاثیرگذار جهت اشاعه‌ی فرهنگ فوق ارایه دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: البته اعضای کمیته یاد شده فقط محدود به چندین نفر خاص نیست و هر فرهیخته علاقه‌مند می‌تواند با ارایه‌ی نظرات کارشناسی ما را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.
حقایق‌پور افزود: انتظار داریم در این کمیته برنامه‌های عملیاتی و کاربردی جهت اجرا بین اقشار مختلف جامعه تدوین و طراحی شود، تا بتوانیم با ارایه‌ی آن در شورای یاد شده گام‌های جدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.
وی گفت: هر دستگاهی امکانات و توانایی‌های مختلفی دارد که با استفاده از آنها می‌توان اقدامات موثری را با کمترین هزینه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: ارایه‌ی ایده‌ها باید به روز، نوین، براساس ذائقه‌ی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و توانایی‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی باشد.
این مسوول گفت: مردم استان قزوین فرهنگی و ولایت‌مدار هستند و همواره در صحنه‌های مختلف ایثار اجتماعی حضور پررنگی داشته و دارند و همین ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با اشاره به راهکارهای عملیاتی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: برگزاری جشنواره فاخر در حوزه‌ی فیلم و کتاب، اجرای اقدام پژوهشی و تحقیقاتی در چرایی عدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری جشنواره ایده‌های ماندگار می‌تواند از جمله این راهکارها باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بر ترویج مطالعه کتاب‌های حوزه‌ی ایثار و شهادت و اشاعه‌ی ایثار اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه با روش‌های نوین تاکید کرد.
گفتنی است: در این جلسه، هر یک از حاضرین راهکارهای عملی خود را جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کردند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار