خبرهای داغ:
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای مرمت و بازسازی مسیرهای ارتباطی عشایر استان ۱۳ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۲۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

بهرام زینال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه بهبود راه‌های ارتباطی عشایر آذربایجان‌غربی از جمله اهداف اداره‌کل امور عشایری استان در سال جاری است، اظهار کرد: برای این منظور امسال برای مرمت و بازسازی مسیرهای ارتباطی عشایر استان ۱۳ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹۱.۵ کیلومتر از ایل‌راه‌های استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، افزود: با انجام این اقدامات ۹۴۹ خانوار عشایری از مسیرهای مناسب برای تردد برخوردار شده‌اند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۹۲۷ نفر عشایر در سطح استان زندگی می‌کنند، ادامه داد:از این رو بهبود وضعیت ایل‌راه‌ها برای کمک به عشایر و کوچ آسان‌تر این تعداد عشایر به ییلاق و قشلاق می‌تواند موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه عشایر استان با نگهداری و پرورش دو میلیون راس دام نقش مهمی در تولید محصولات لبنی و گوشتی آذربایجان‌غربی دارند، عنوان کرد: عشایر این استان با امکانات محدود جایگاه والایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و برای این منظور باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

زینال‌زاده با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات بهداشتی عشایر نیز در اولویت کاری اداره‌کل امور عشایری استان قرار دارد، تصریح کرد:برای شناسایی و حل این مشکلات بازدیدهای میدانی از مناطق ییلاقی عشایرنشین به طور مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات