طرح دانش‌آموز پیشتاز اشکذری برای ترویج مطالعه کتاب در یک مدرسه

یکی از اعضای تشکیلات دانش‌آموزی دبیرستان دخترانه رضوانی اشکذردر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پانا، طرح خود را برای ترویج مطالعه کتاب در مدرسه تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۶۲۸۴۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، ”فاطمه جعفری” دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان رضوانی گفت: روی آوردن به موبایل و گروه‌های مجازی و سایر مشغولیت‌ها باعث شده نوجوانان کمتر به کتاب و کتابخوانی روی آورند.
“جعفری” ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی را وظیفه همگانی دانست و گفت: مسئولان، برنامه ریزان، خانواده ها، اولیای مدرسه و معلمان باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
دانش‌آموز اشکذری ادامه داد: من به نوبه خود برای تبلیغ کتابخوانی هر هفته یک کتاب را می‌خواندم و خلاصه آن را در صبحگاه مدرسه برای هم مدرسه ای‌های خود بازگو می‌کردم.
فاطمه جعفری ادامه داد: این طرح مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و این موجب خوشحالی من شد.
وی در پاسخ به این سوال که به چه کتاب‌های علاقه دارد گفت: همه کتاب‌ها برای من جذابیت دارند، ولی کتاب‌های علمی و روانشناسی امروزه بیشتر می‌تواند نیاز‌های جوانان را برطرف سازد.
این دانش‌آموز از اینکه دانش‌آموزان در مدارس به کتاب و کتابخوانی کمتر اهمیت می‌دهند انتقاد کرد و گفت: خانواده‌ها نیز از دانش‌آموزان توقع دارند وقت خود را بیشتر به مطالعه کتب درسی اختصاص دهند.
جعفری نوسازی کتابخانه‌های مدارس را نیز ضروری دانست و گفت: کتاب‌های کهنه و قدیمی نمی‌تواند برای مطالعه ایجاد انگیزه کند و یا جذابیت داشته باشد ازاین رو نوسازی و تجهیز کتابخانه ها‌ی مدارس نیز یک ضرورت است.
وی در مورد مدت زمان مطالعه خود در روز افزود: من سعی می‌کنم حداقل ۴۵ دقیقه در روز مطالعه غیر درسی داشته باشم و گاه این زمان تا ۲ ساعت هم ادامه می‌یابد.
“جعفری”درپایان خاطرنشان کرد: هرچند کتاب‌های درسی و مطالعه آن‌ها باعث علاقمندی من به کتابخوانی شد، ولی خوشحالم که هم اکنون به مطالعه غیر درسی نیز علاقمند شده ام.
گفتنی است درسال تحصیلی جاری ۱۸۰ دانش‌آموز در ۶ کلاس دبیرستان رضوانی اشکذر به تحصیل اشتغال دارند.
منبع:پانا
ارسال نظرات