خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان:

جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از ظرفیت‌های زندان در راستای اصلاح و تربیت است

مدیرکل زندان‌های استان همدان با اشاره به استقبال چشمگیر کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان در جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره یکی از ظرفیت‌های زندان در راستای اصلاح و تربیت است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در فرهنگ‌سازی، رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه تاثیر به‌سزایی دارد.
کد خبر: ۹۱۶۲۸۰۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از ظرفیت‌های زندان در راستای اصلاح و تربیت استپژمان پروین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اهمیت کتاب و نقش آن در کسب دانایی اظهار داشت: گسترش کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه، به ویژه جامعه هدف در زندان رسالت اصلی سازمان زندان‌ها است.

وي فعالیت در جشنواره کتابخوانی رضوی و تعامل اداره کل زندان‌ها با اداره کل کتابخانه‌های استان را افتخار بزرگی بیان کرد و افزود: این امر در چند سال اخیر به وقوع پیوسته و تاثیر به سزایی در ارتقاء سطح مطالعه در زندان داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره کتابخوانی رضوی، نهادینه کردن سیره رضوی و فرهنگ غنی اهل بیت(ع) در جامعه است و همه کارکنان و متولیان تربیتی در زندان در صدد برگزاری موفق این جشنواره بودند. 

وی افزود: در جشنواره امسال نیز همانند سال‌های گذشته استقبال کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان از جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار بالا بوده به طوری که 62 درصد مددجویان، 71 درصد کارکنان و بیش از90 درصد سربازان وظیفه در این مسابقات شرکت کرده‌اند. 

پروین اظهار کرد: رویکرد سازمان و به تبع آن اداره کل زندان‌ها به مقوله زندانی رویکرد تربیتی توأم با حفظ اقتدار و تأمین امنیت جامعه است که در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای در اداره کل زندان‌ها در مقوله اصلاح و تربیت برنامه‌ریزی شده، آموزش در تمام مقاطع تحصیلی از سوادآموزی تا دانشگاه، برنامه‌های قرآنی، اخلاقی و عقیدتی، هنری، ورزشی و کتاب و کتابخوانی بخشی از فرایند تربیتی در زندان‌ها است.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی ازظرفیت‌های زندان در راستای اصلاح و تربیت است که با توجه به ایمان، اعتقاد و ارادتی که مردم ایران به ساحت مقدس امامان معصوم(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) دارند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی در فرهنگ‌سازی، رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه تاثیر به‌سزایی دارد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه یکی از اصول برجسته در ترویج اسلام، اهتمام به مطالعه و جایگاه تفکر و اندیشه در اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: عمق‌بخشی به اطلاعات و دانش عمومی در رابطه با سبک زندگانی و آموزه‌های دینی از نیازهای ضروری جامعه است.

وی درخصوص اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی از قبیل جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: معرفی کتاب‌های غنی و ارزشمندی که با موضوع امام رضا(ع) به نگارش درآمده، برای عموم مردم، از کارکردهای مفید این جشنواره محسوب می‌شود.

پروین با بیان اینکه باید به جشنواره کتابخوانی رضوی به‌مثابه یک رویداد فرهنگی نگاه ویژه داشته باشیم، عنوان کرد: تمام نهادهای فرهنگی در زندان‌های استان در اجرای هرچه بهتر این جشنواره بهترین نقش را ایفا کردند که مشارکت گسترده گروه‌های هدف نشانگر این عمل است.

 وی با تأکید بر اینکه ترویج سیره ائمه اطهار(ع) دارای برکات عام برای جامعه است، گفت: تلاش ما این است که از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده شود چراکه منجر به ترویج سیره اهل‌بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی دربین مددجویان در زندان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار