شفیعی شهرداری اراک در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه گفت : متولی تصویب طرح های جامع شورای عالی شهرسازی و معماری است و در همین شورا وجود طرح ۵۵ متری به صورت مجدد بعد از شانزده سال مورد بررسی قرار گرفت که وزارت راه و شهرسازی عدم وجود توجیه و کارکرد مثبت این طرح را تایید کرد و نهایتا طرح جامع اراک را به استان مرکزی ابلاغ نمود.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۷۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، شفیعی شهرداری اراک در مراسم گرامی داشت روز خبرنگار طی گفت و گو با اصحاب رسانه مطرح کرد:متولی تصویب طرح های جامع شورای عالی شهرسازی و معماری است و در همین شورا وجود طرح ۵۵ متری به صورت مجدد بعد از شانزده سال مورد بررسی قرار گرفت که وزارت راه و شهرسازی عدم وجود توجیه و کارکرد مثبت این طرح را تایید کرد و نهایتا طرح جامع اراک را به استان مرکزی ابلاغ نمود.

وی بیان داشت : طبق طرح جامع شهر اراک خیابان های شهید بهشتی (عباس آباد) مخابرات، حصار و بخشی از خیابان محسنی به عنوان پیاده راه مصوب شده و براساس این مهم عقب نشینی خیابان شهید بهشتی منتفی است.

شفیعی تصریح کرد : بعد از لغو پروژه ۵۵ متری باید طرح هایی اجرایی شود که ترافیک شهر را به اطراف اراک منحرف کند و شهر به عنوان یک موجود زنده باید نگه داری شود و این تفکر شهروندان است که شهر را می سازد.

شهردار کلانشهر اراک بیان داشت : پل شهید صیدی مشکلات فنی بسیاری داشت که به محض ورود به اراک و بازدید از آن دستور بازسازی و بهسازی ۲۴ نقطه حادثه ساز را دادم چرا که نمی خواهم چند سال آینده شاهد وقوع حادثه ای در این پل باشیم.

وی تاکید نمود : برای تنظیم بودجه سال آتی شهرداری اراک و تقدیم آن به شورای شهر در نظر دارم تا بودجه به صورت محله ای تنظیم شود تا نیازهای مناطق مختلف شهری، محله به محله مورد تصویب قرار گیرد.

شفیعی افزود : اکثر سرعت کاه های شهر اراک فاقد استاندارد سازی هستند که تا جای ممکن دستور حذف آن ها را دادم و این مهم عملی گردید و اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم چندین جلسه درخصوص حقوق شهروندی برگزار کرده تا این حق مسلم توسط مدیریت شهری تا حداکثر ممکن رعایت شود.

وی اظهار کرد : با راه اندازی سامانه عیان مدیران شهرداری را موظف کردم تا پاسخگوی مردم اراک باشند و برایم قابل تحمل نیست که شهروندی به شهرداری مراجعه کند و شاهد بسته بودن درب اتاق یک مدیر باشد.

شهردار کلانشهر اراک در پایان خاطر نشان ساخت : مردم شهر اراک نیازمند ایجاد فضاهای گردشگری و تفریحی هستند که برای تحقق این مهم سه پروژه اصلی بام اراک، دره گردو و تالاب میقان را در دستور کار قرار داده ایم که با مساعدت و دستور استاندار به امید خدا شاهد تسهیل این امر خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات