خبرهای داغ:
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

پیگیری جدی استان در بحث پایش و ارائه تسهیلات به خبرنگاران

حبیی گفت: پایش خبرنگاران فعال قزوین و رفع مشکلات معیشتی، مسکن، بیمه و حمایت از رسانه های تاثیرگذار در اولویت برنامه های مسئولان فرهنگی استان قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۶۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

 

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور همه ما نیازمند همدلی میان دولت و ملت هستیم تا بتوانیم با دشمنان مقابله کنیم.

وی گفت: دشمن امروز شمشیر را از رو بسته و برخی کشورهای مرتجع منطقه پیمان همکاری با دشمن را بسته اند و به دنبال نابودی تمامیت کشور می باشند و باتوجه به سخت شدن شرایط باید دنبال امید آفرینی در جامعه باشیم و رسالت اصحاب رسانه در شرایط کنونی امیدآفرینی است تا توطئه دشمنان خنثی شود.

حبیبی اظهار کرد: با برنامه ریزی خانه مطبوعات و اداره ارشاد تلاش می کنیم یک برنامه منسجمی را در روز خبرنگار برگزار کنیم چرا که رسانه و خبرنگار مانند نبض جامعه است که می تواند اعتدال را در جامعه ایجاد کند و موجب اعتمادسازی شود و در همین راستا جامعه بانشاط مدیون رسانه و خبرنگار است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین عنوان کرد: رسانه زنده می تواند در توسعه کشور موثر باشد و ما وظقیه داریم از رسانه های فعال حمایت کنیم و مدیران دستگاهها نیز باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند تا به اهداف تعیین شده دست یابند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: خبرنگار حرمت و کرامت ویژه دارد که باید از سوی مدیران، مردم و خود خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی های رسانه های استان این است که حضور بانوان در عرصه رسانه بسیار پر رنگ است و این از سیاست های دولت است که جایگاه بانوان تقویت شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اضافه کرد: برای خبرنگار صادق باید محیط فعالیت آزاد باشد و به سادگی به همه اطلاعات دسترسی داشته باشد مگر در موارد خاص که همه قبول دارند لذا باور داریم که خبرنگار باید بتواند به راحتی کسب خبر کرده و با صداقت آن را منتشر کند.

حبیبی تصریح کرد: اگر خلاء خبری نباشد فصای مجازی قدرت زیادی نخواهد داشت لذا هر چقدر بتوانیم این کمبود را جبران کنیم از انتشار اخبار غیر واقعی و خبرهایی که جامعه را ملتهب می کند جلوگیری کرده ایم.

وی بیان کرد: باید از پراکندگی و نابسمانی در حوزه رسانه خارج شویم لذا پایش خبرنگاران در دستور کار است و برای اجرای این کار نیازمند جمع آوری اطلاعات دقیقی از همه فعالان رسانه هستیم.

وی بیان کرد: پایش خبرنگاران و شناسنامه دار شدن آنها، طرح‌ بیمه درمانی، مسکن خبرنگاران و پرداخت تسهیلات به رسانه ها از مشکلات قدیمی است که باید حل شود.

حبیبی افزود: برای پرداخت تسهیلات ویژه به خبرنگاران و توزیع بسته های حمایتی در حوزه های مختلف آمادگی داریم و برای توزیع عادلانه آگهی ها در بین مطبوعات هم پیگیری لازم صورت می گیرد.

وی بیان کرد: محوریت عملکرد ما در حوزه رسانه حل بخشی از مشکلات خبرنگاری است و در این راه نیازمند همکاری همه خبرنگاران و رسانه های مکتوب و مجازی هستیم.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها