گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) همچون سال‌های گذشته بنا دارد با حضور در روستاهای استان کرمان بازسازی منازل و مدارس کپری این مناطق را انجام دهد.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۴۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، محمود مدینه نگاه مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های خدمات رسانی این هیأت اظهارداشت: از سال ۹۲ این گروه جهادی منطقه محرومی در ۸۰ کیلومتری شهرستان جیرفت در استان کرمان به نام اسماعیلی را شناسایی کرد که مردم این مناطق فوق‌العاده محروم و ۶۰ درصد آنها کپرنشین هستند.

خدمت‌رسانی گروه جهادی ۸۰ نفره هیأت نورالرضا(ع) در کرمان

وی با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت‌های خدمت‌رسانی هیأت از آن سال متمرکز برای مردم این مناطق است، تصریح کرد: در طول سال گروه جهادی این هیأت که متشکل از ۸۰ نفر بچه هیأتی‌ها هستند، طی دو بازه زمانی ۱۵ روزه در تابستان و ایام منتهی به عید نوروز در این منطقه حاضر می‌شویم و در روستاهای مختلف این منطقه به اجرای برنامه‌های عمرانی و فرهنگی می‌پردازیم.

 

 

ساخت ۴۰ خانه برای کپرنشین‌ها

مدینه نگاه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این گروه جهادی گفت: الحمدلله تاکنون ۴۰ خانه برای خانواده‌های کپرنشین این روستا ساخته شده است، ۳ مدرسه و ۲ مسجد نیز تاکنون بازسازی شده است.

مدرسه‌ای ۵ کلاسه برای دانش‌آموزان کپرنشین ساخته می‌شود

مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) با بیان اینکه چهارشنبه ۱۶ مردادماه گروه جهادی این هیأت برای اجرای فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در این مناطق حاضر خواهد شد، افزود: در این دوره بنا داریم ابتدا عرصه‌های باقیمانده از گذشته شامل سه منزل مسکونی را تکمیل خواهیم کرد و عرصه‌های جدید مانند یک مدرسه ۵ کلاسه را احداث خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دانش‌آموزان یکی از این روستاها در مدرسه‌ای چادری مشغول به تحصیل هستند که در اردوی جهادی پیش‌روی بنا داریم تا مهرماه یک مدرسه ۵ کلاسه را برای این دانش‌آموزان احداث کنیم، همچنین باتوجه به اینکه تعدادی از روستاهای این منطقه فاقد مسجد هستند، در یکی از روستاها بنا داریم به صورت مرکزی یک مسجد ۲۰۰ متری را بنا کنیم.

 

 

گروه جهادی که در عرصه‌های فرهنگی نیز فعال است

مدینه‌نگاه با بیان اینکه در این گروه جهادی طلاب و روحانیون نیز حضور دارند، افزود: این افراد علاوه بر حضور در فعالیت‌های عمرانی در زمینه برنامه‌های فرهنگی نیز در این روستاها فعالیت می‌کنند که الحمدلله تاکنون آثار بسیاری داشته است.

مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) ادامه داد: باتوجه به اینکه فعالیت جهادی این گروه موقتی نبوده و سالیان سال است که تلاش و فعالیت داریم، الحمدلله فعالیت‌های عمیق فرهنگی را در روستا اجرایی کردیم که پس از گذشت ۵ سال خروجی‌های آن نمایان می‌شود.

 

 

جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت کاملا خودجوش

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی کاملا به صورت خودجوش برای فعالیت در این روستاها تلاش می‌کنند، تصریح کرد: اهالی این هیأت حدود یک ماه صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد ایجاد می‌کنند و با خیران تماس می‌گیرند و برای اخذ کمک‌های مالی جهت تهیه مصالح ساختمانی تلاش می‌کنند.

مدینه‌نگاه اضافه کرد: در هردوره حدود ۹۰ میلیون تومان کمک از مردم و خیرین جمع‌آوری می‌کنند و با خرید اقلام و مصالح ساختمانی برای خدمت‌رسانی در مناطق حضور پیدا می‌کنیم.

۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه ساخت یک خانه برای کپرنشینان

مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) با بیان اینکه باتوجه به افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی تأمین هزینه‌ها بسیار سخت شده است، گفت: در گذشته با رقمی بالغ بر ۱۵ میلیون تومان مقدور بود تا منزلی ۴۰ متری برای کپرنشینان احداث کرد اما در شرایط کنونی ساخت هر خانه با رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان محقق می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌گیری عدد *۱*۷۲۰۶# به فعالیت‌های جهادی این هیأت کمک‌رسانی کنند و برای ارتباط با ما نیز می‌توانند شماره تماس ۰۹۱۲۶۰۳۸۷۱۰ را شماره‌گیری کنند.

ارسال نظرات