مدیر خواهران سازمان بسیج اساتید گفت:
الهه سادات میرشفیعیان اظهار داشت: در حال حاضر دشمن با تغییر نگرش ها و باور ها در حوزه ازدواج عملکرد نفوذی خود را در داخل کشور پیش می برد.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۴۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی ازدواج و تاثیرات آن بر اجتماع و ازدواج و مدرنیسم با حضور الهه سادات میرشفیعیان (مدیر خواهران سازمان بسیج اساتید کشور) و در ارتباط تلفنی با دکتر حسن موسوی چلک (رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

میرشفیعیان با اشاره به بروز مشکلات اجتماعی در کشور، گفت: ازدواج دغدغه امروز جامعه و خانواده های ایرانی است.

وی با اشاره به این که بحران ازدواج مسائل مختلفی را در جامعه تحت الشعاع قرار داده است، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مشکلات کوچک در حوزه ازدواج امروزه مورد بزرگ نمایی قرار گرفته اند.

مدیر خواهران سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ازدواج های سنتی، عنوان کرد: با توجه به پیشینه ازدواج در ایران می بینیم که فلسفه و سنت های مختلفی از ازدواج در کشور وجود دارند که می توانند نسبت به هر دوره زمانی در قالبی مدرن دست خوش تغییر قرار بگیرند.

وی با بیان این که ازدواج پدیده ای فطری است، تصریح کرد: ازدواج در تمامی عوالم بشری وجود دارد و همیشه از زمان تاثیر می گیرد.

الهه سادات میرشفیعیان با اشاره به این که ازدواج امری الهی است، عنوان کرد: در حال حاضر دشمن با تغییر نگرش ها و باور ها در حوزه ازدواج عملکرد نفوذی خود را در داخل کشور پیش می برد.

وی افزود: دشمنان همیشه در مقابله با یک کشور اهداف خود را از طریق فعالیت های فرهنگی پیگیری می کنند و از این طریق ذهن و نگرش مردم یک جامعه را تغییر می دهند.

مدیر خواهران سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به این که بسیاری از کشورهای جهان امروزه درگیر معضل ازدواج هستند، اظهار داشت: هر فرزند در خانواده به تناسب بلوغ اجتماعی خود نقش ویژه ای را در جامعه ایفا می کند.

وی اضافه کرد: در شهرهای کوچک ایران فرزندان زودتر به بلوغ اجتماعی می رسند؛ در حالی که در کلانشهرها به دلیل وجود پیچیدگی های فرهنگی و ذهنی کودکان دیرتر به بلوغ ازدواج می رسند.

الهه سادات میرشفیعیان ادامه داد: کودکان حاضر در شهرهای کوچک ایران دغدغه های زیادی در حوزه زندگی دارند، اما کودکان حاضر در کلانشهرها اکثرا دغدغه ی فضای مجازی دارند.

وی با اشاره به این که مسئولین کشور زمان بلوغ ازدواج را همیشه در مقیاس کلی ارزیابی می کنند، عنوان کرد: ارائه نسخه کلی و یکسان به تمامی اقلیم های مختلف در کشور قطعا به ضرر جامعه و کشور تمام می شود.

مدیر خواهران سازمان بسیج اساتید کشور افزود: نسخه های فرهنگی کشور همیشه باید به تناسب اقلیم ها و جغرافیای هر منطقه ارائه شوند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی حسن موسوی چلک در ارتباط تلفنی با شبکه رادیویی گفت و گو با اشاره به این که ازدواج موضوعی بسیار مهم و اساسی است، گفت: کارکردهای مثبت و سلامت ازدواج در مولفه های متعددی ریشه دارد.

وی با بیان این که ازدواج یک جزیره نیست، اظهار داشت: بخش عمده ای از موضوع ازدواج در هر کشور به شرایط فرهنگی حاکم در جامعه مربوط می شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به این که اقوام مختلف نسبت به ازدواج نگاه های متفاوت دارند، عنوان کرد: موضوعاتی مانند امنیت اقتصادی و امید به آینده می توانند تاثیر بسیار زیادی را در سلامت ازدواج داشته باشند.

وی با اشاره به تعدد افراد حاضر برای ازدواج در ایران، تصریح کرد: موضوع ازدواج در ایران را نمی شود با ارائه راهکارهای تک بعدی مورد ساماندهی و مدیریت قرار داد.

حسن موسوی چلک با اشاره به گسترش تکنولوژی و فناوری های نوین در کشور، تاکید داشت: در حال حاضر جوانان ایران از سایر کشورهای دنیا الگوگیری می کنند.

وی افزود: بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا رغبت به ازدواج دائم را در ایران را کاهش دهند و روش های مورد پسند خود را ترویج دهند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به این که افزایش شهرنشینی ساختار خانواده را تغییر می دهد، اظهار داشت: گسترش شهرنشینی در جوامع مختلف باعث شده تا سن ازدواج افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات