خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: طرح راه‌اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی است.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۱۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزار بسیج از  ارومیه، امین رستم‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این سازمان تلاش کرده است در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در همه حوزه‌ها مبنای فرهنگی را حفظ کند، اظهار داشت: سه گروه پژوهی در معاونت پژوهشی این سازمان فعالیت دارند و همچنین برای کسب مجوز برای راه‌اندازی کسب‌وکار سبز نیز اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان 50 طرح مطالعاتی و پژوهشی در دست اجرا است، گفت: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان  از بخش خصوصی و دولتی جذب شده است که  20 طرح مطالعاتی و 6 طرح"isi" بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به وجود یک دستگاه جذب اتمی با دامنه 26 لامپ برای آزمایش فلزات در آزمایشگاه‌های جهاد دانشگاهی استان ادامه داد:در آزمایشگاه‌های جهاد دانشگاهی 500 نوع آزمون انجام می‌شود.

رستم زاده با بیان اینکه پایش پساب خروجی  بیمارستان‌های ارومیه و خوی آغاز شده است بیان کرد:دو طرح در پایش آلاینده‌های زیست محیطی در شهرستان تکاب در درست  با مبلغی بالغ بر 150 میلیون تومان در حال اجرا است.

وی افزود:از دیگر طرح‌های حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی، کشت گیاهان دارویی  کم آب بر در حوضه دریاچه ارومیه است که در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و نقده به صورت پایلوت مزارعی برای تولید این گیاهان در نظر گرفته شده است که به افرادی که در این موضوع مشارکت داشتند تسهیلاتی از قبیل اماده‌سازی زمین زراعی و تهیه بذرهای اصلاح شده این گیاهان کم ابر، مشاوره تخصصی و ازمایشات علمی ارائه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های آتی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: طرح راه‌اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه  یکی از این برنامه‌ها است که چندین بار مطرح‌شده و از سوی معاون رئیس جمهور نیز تأکید شد ولی بعد از چندین بار رد شدن این طرح هم‌اکنون دوباره مطرح شده است و در آینده ای نزدیک اجرایی می‌شود.

به گفته وی طرح راه اندازی گلخانه هوشمند از دیگر طرح‌های پژوهشی این نهاد است که با مساحت 6000 مترمربع با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان پیشنهاد شده و یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی در کشور است.

رستم زاده با اشاره به هرسالت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت:یکی از مشکلات جامعه این است که دانشگاه‌ها به جای اینکه دانشجویان کار آموخته تربیت کنند افراد فقط دانش آموخته تحویل جامعه می‌دهند ولی در این مرکز با برگزاری کارگاه‌های عملی دانشجویانی متفاوت‌تر در بازار کار وارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مرکز در میان دیگر مراکز علمی و کاربردی مقام 7 کشوری را کسب کرده است تصریح کرد:از ابتدای فعالیت تاکنون 8 هزار فارغ‌التحصیل روانه بازار کار کرده و در حال حاضر 650 دانشجو در 10 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات