فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

بصیرت تبیینی گام دوم انقلاب باید منظومه فکری همگان باشد

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی اظهارداشت: بصیرت و معرفت دینی در گام دوم انقلاب تبیین شده است که می‌تواند در چهل سال دوم انقلاب در منظومه فکری همه مسئولان و اقشار مختلف مردم، علما و دانشگاهیان قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۸۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم در همایش ملی عدالتخواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: شک و تردیدی در انقلاب اسلامی، مبانی، ارزش‌ها و تئوری‌های انقلاب نداریم، این تئوری هم در مقابل لیبرالیسم و هم سوسیالیسم قد برافراشته و از لحاظ علمی، مدیریتی و حکومت داری کم نیاورده و نظام در توزیع زیرساخت‌ها عدالت را اجرا کرده است.

وی در ادامه با تطبیق علمی و محتوایی نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی دو مثلث در ذهن تداعی می‌شود که از آن زمان تا کنون در تقابل هستند، یکی از این مثلث‌ها تاسیس عدالتخوانه‎ای بود که علما پرچم‌دار آن و ضلع اصلی آن عدالت، ضلع دوم علما و ضلع سوم مردم بودند. 

  
سردار خرم اضافه کرد: در مقابل این مثلث، استبداد داخلی توسط جریان داخلی و پادشاهان قاجار قرار داشت که اضلاع آن را جریان و استیلای خارجی و روشنفکران غرب زده تشکیل می‌دادند. 
  
وی با اشاره به غالب شدن جریان مشروطیت بیان کرد: نفوذ جریانی غرب زده و حضور تعیین کننده انگلیسی‌ها، کارگردانی روشنفکران غرب زده و تلاش بسترسازان سفارت خانه انگلیس و بعضا روس گامی برای حرکت به سمت تثبیت حاکمیت استبداد داخلی بود. 
  
سردار خرم تاکید کرد: جریان روشنفکری غرب و استبداد داخلی و نفوذی‌های خارجی موجب بروز اختلافاتی بین علما شد و مسیر عدالت و حقانیت را تغییر داد، اما وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد هم رهبر معظم انقلاب و هم امام (ره)، دین مداری و دین محوری را در حاکمیت مورد تاکید قرار دادند، به طوریکه آن‌ها به هیچ عنوان به مردم از جنبه تشریفاتی و به عنوان زینت‎المجالس نگاه نکردند. 
  
وی اضافه کرد: امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب از نفوذ عامل بیگانه غفلت نکردند و تئوری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به عنوان مبنای انقلاب اسلامی قرار گرفت، "ولی" کسی است که مرجع، مجتهد، مدیر، مدبر و زمان شناس باشد که این محوریت را در تاریخ گذشته نداشتیم. 
  
سردار خرم با اشاره به درس‌هایی که باید از حکومت مشروطه گرفت، بیان کرد: ما باید به مکتب و مردم خودمان متکی باشیم؛ چرا که از فرآورده‌های مکاتب لیبرالی چیزی دستگیرمان نشده است، همچنین باید اطاعت از ولایت فقیه را به عنوان بنای شامخ و فتح‌الفتوح اتقلاب دانسته و از جریان نفوذی‌ها و روشنفکران غرب زده غافل نباشیم. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها