خبرهای داغ:
طی سه ماهه نخست سال جاری محقق شد؛

رشد 257 درصدی مراکز نیکوکاری قزوین

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 97، تعداد مراکز نیکوکاری استان با رشد 257 درصدی از 14 مرکز به 36 مرکز رسیده است.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۵۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  فرزاد فرهادی بیان کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد امام (ره) توسعه مراکز نیکوکاری به منظور رسیدگی به امور مربوط به نیازمندان هر منطقه از طریق مردم و خیرین همان منطقه است که این اقدام علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات ، مشارکت بیشتر مردم به لحاظ کمی را هم در پی دارد.


وی ادامه داد: در گذشته مردم خیر استان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود به کمیته امداد و همچنین برخی اقدامات خودجوش، مکمل کمیته امداد امام (ره) در موضوع انفاق و نیکوکاری بودند ولی با تأسیس مراکز نیکوکاری حضور و مشارکت مردم در عرصه نیکوکاری در ابعاد مختلف گسترش پیدا کرده به طوری که این مراکز بعد از فعالیت اولیه و نهادینه شدن جایگاه آنها، با نظارت کمیته امداد صندوق های صدقات حوزه فعالیت خود را هم جمع آوری کرده و به مصرف نیازمندان همان منطقه می رسانند.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال 97، تعداد مراکز نیکوکاری استان با رشد 257 درصدی از 14 مرکز به 36 مرکز رسیده است.


وی افزود: مراکز نیکوکاری به صورت هیئت امنایی اداره می شود که تمامی اعضای این مراکز از معتمدین محلی ، هیات امنای مساجد و افراد فعال و علاقمند در عرصه نیکوکاری شکل می گیرند و اقدامات این مراکز با توجه به اشراف اعضای هیات امنا به منطقه دقت کار را افزایش داده و از تداخل و اقدامات موازی جلوگیری می کند.


فرهادی عنوان کرد: در مراکز نیکوکاری به واسطه فعالیت محلی، دور بودن از بروکراسی اداری و استفاده از توان اقشار مختلف ، به شناخت بهتر و بیشتر از نیازمندان و ظرفیت افراد نیکوکار محلی هم کمک می کند.


وی تصریح کرد: از دیدگاه کمیته امداد امام (ره)؛ مراکز نیکوکاری بازوان اجرایی و مردمی این نهاد هستند که با فعال تر شدن این مراکز، فعالیت های کمیته امداد به مرور به این مراکز واگذار می شود.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد محلی فعالیت می کنند ، چرا که ثمره اقامه نماز ، رسیدگی به محرومان است و این هدف در سیره ائمه اطهار (ع) مانند اهدای انگشتر به نیازمند در هنگام رکوع امیرالمومنین علی (ع) تجلی یافته است.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار